Jag behöver vita schukouttag för at kunna bygga in i möbler men hitta bara blåa och möjligtvis svarta. Med schukouttag menar jag de vanliga paneluttagen med lock, t.ex. Malmbergs variant.

Nån som sett vita?

Precis! Ska man behöva skicka efter dem från Tyskland!? :-) Ska luska på elgrossisterna innan jag köper på nätet.

Vad sägs om Elfa?

https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=36-740-58&toc=0

Det uttaget är visserligen utan lock men till skillnad från de två som tidigare länkats i tråden så ser elfa-uttaget inte traumatiskt skitfult ut. :p Varför är inte locken fyrkantiga? :|

Allmänt kan det nog vara läge att leta på andra ställen än där man köper elinstallationsgrejer. Automatisering/fastighetsjox/elektronik/tekniksäljare i allmänhet är nog bra.

Det står tyvärr inte vilken färg, men det här är ett utförande som jag tycker är klart snyggare, där locket täcker allt så att det dessutom inte samlar skit lika mycket när locket är stängt (iaf inte synligt skit...)
http://www.elnu.se/index.php?lista=18&an=3&n1=Str%F6mst%E4llare+och+v%E4gguttag&n2=Uttag+utanp%E5liggande+kapslade%2C+ABB+Cewe&n3=L%E4ttmetallkapslade+uttag.+IP+44+-+ABB%96Cewe&n=4&elmateriel=1

Antar att bara insatsen inte går att använda?
http://www.billigaelgrejormedmera.se/product_info.php?cPath=25_57&products_id=228
(OBS vilket skit det företaget säljer, men priserna var bra)

Annars kan du väl köpa ett uttag för dosmontage om du vill ha infällt med lock, fast de blir lite större.

yxis skrev:
Antar att bara insatsen inte går att använda?
[länk]
(OBS vilket skit det företaget säljer, men priserna var bra)
Ja, det var ett sortiment från igår. Verkar som om nägon småföretagare har pensionerat sig och säljer ut restlagret.
Hursomhelst, var tvungen att beställa lite 60- och 70-talsprylar, gillar stilen på nåt vis.:thumbup:

• Gilla
yxis
  • Laddar…
Varför måste det vara uttag med lock?

Haha Jag tror att det är begagnade grejer. Var något uttag som nästan såg lite skitigt ut och så denna "färdigbyggda normkapslingen" från Siemens. Den ser ju inte fabriksmonterad ut i alla fall plus att det är gamla dvärgar. 90-tal?

//Patrik

• Gilla
yxis
  • Laddar…
Ha, ha. Det känns som att bläddra i en Classe katalog från åttiotalet, fast på webben. :|

Patrik_Hed skrev:
Haha Jag tror att det är begagnade grejer. Var något uttag som nästan såg lite skitigt ut och så denna "färdigbyggda normkapslingen" från Siemens. Den ser ju inte fabriksmonterad ut i alla fall plus att det är gamla dvärgar. 90-tal?

//Patrik
Nya, kan jag meddela:P
Men tillgången är ytterst begränsad, mycket är slut.

• Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Lunds elektriska KB...(vem startar kommanditbolag idag ????) lol ...
Affärsidé att sälja elprylar frå 50-60-70 tal... jo varför inte? ingen annan gör det och efterfrågan finns nog...
Vissa elprylar var snyggare förr, speciellt de där gröna självysande kronbrytarna, radioaktiva eller ej...

PST skrev:
Affärsidé att sälja elprylar frå 50-60-70 tal... jo varför inte? ingen annan gör det och efterfrågan finns nog...
Vissa elprylar var snyggare förr, speciellt de där gröna självysande kronbrytarna, radioaktiva eller ej...

*Ägaren är i 70-årsåldern, är högst troligt någon som trappat ner och säljer av prylarna som blivit liggande genom åren.
Ska beställa mer.

Redigerat:
PST skrev:
Det är ju lite ovanligt, men det finns smarta upplägg med KB för dem som vill ha frihet utan ansvar. Troligen inte fallet här dock..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.