Flytspacklade mitt källargolv. På en del av golvet blev det en "flammig" vit hinna/lager som sitter hårt mot underlaget, man skulle kunna tro att det är typ kalk eller något. Måste denna hinna skrapas bort innan sätter plattor eller är det säkert att sätta direkt på det? Det påminner lite om hur mögel ser ut :)

Vermilion Vermilion skrev:
Flytspacklade mitt källargolv. På en del av golvet blev det en "flammig" vit hinna/lager som sitter hårt mot underlaget, man skulle kunna tro att det är typ kalk eller något. Måste denna hinna skrapas bort innan sätter plattor eller är det säkert att sätta direkt på det? Det påminner lite om hur mögel ser ut :)
Svårt att se din bild;)

Hoppades på att komma undan, Här har du dem dock :)

• PXL_20210128_170233213.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en ljus betongyta med mörka fläckar eller partiklar spridda över ytan.
    Skapa konto
  • Betonggolv med ojämn spridning av vit avflagning eller saltutslag nära en väggkant.
    Skapa konto
Hur längesen är det du spacklade?
Kan bli så där om det varit lite för mycket vattten

nino nino skrev:
Hur längesen är det du spacklade?
Kan bli så där om det varit lite för mycket vattten
Det vita började dyka upp efter kanske 1-2 veckor. Det går att skrapa bort helt med en spackelspade men man får ta i rätt hårt och gnugga en del.

Det KAN hända att jag blandade fel, spacklade helt själv i snitt 2 cm djupt på en yta av 24 m2, hälften in i arbetet så gick dessutom vispen sönder så jag var tvungen att byta ut den till en sämre. Det orsakade enorm stress så istället för att blada 4 säckar i vattnet kan det hända att det bara blev 3 säckar (+33% vatten). Ytan det har hänt på överensstämmer ungefär med hur mycket en laddning täckte.

Finns nåt medel från Heydi som man kan ha på som ska binda ihop det, tror man skulle skrapa bort det lösa först.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.