273 508 läst ·
932 svar
274k läst
932 svar
Visonic PowerMaster 10. Installation och konfigurering
Hade inga problem med Sms:
har i helgen installerat pm 10 som jag köpt från england. Köpte ett telia kontantkort. Allt jag gjort är att ange sim koden, slått av pstn så jag inte får linje fel i loggen, aktiverat sms rapport och fyllt i två telefonnummer. Har på det lagt till användare och kan både få notifikation samt skicka status förfrågan från user 2 utan problem.
nu till mina frågor.
1. Har aktiverat chime (ding-dong) när någon bryter en magnet kontakt, funkar fint. Dock har jag centralen i källaren så det hörs knappt. Vet ni ifall man kan få till det så att den interna siren eller keypads piper till också?
2. Noterat att den externa sirenen blinkar till ibland även om larmet är av, vet ni vart man kan stänga av detta?
har i helgen installerat pm 10 som jag köpt från england. Köpte ett telia kontantkort. Allt jag gjort är att ange sim koden, slått av pstn så jag inte får linje fel i loggen, aktiverat sms rapport och fyllt i två telefonnummer. Har på det lagt till användare och kan både få notifikation samt skicka status förfrågan från user 2 utan problem.
nu till mina frågor.
1. Har aktiverat chime (ding-dong) när någon bryter en magnet kontakt, funkar fint. Dock har jag centralen i källaren så det hörs knappt. Vet ni ifall man kan få till det så att den interna siren eller keypads piper till också?
2. Noterat att den externa sirenen blinkar till ibland även om larmet är av, vet ni vart man kan stänga av detta?
Det går att stänga av blinkningarna bland inställningarna för den externa sirenen på centralenheten. Kommer inte ihåg vad inställningen heter men kika i manualen så hittar du det säkert.
När det gäller ljudet när man öppnar dörren så tror jag inte du kan få det ljudet genom kodpanelen. Däremot kan du höja ljudet på centralen. Finns tre lägen om jag minns rätt.
När det gäller ljudet när man öppnar dörren så tror jag inte du kan få det ljudet genom kodpanelen. Däremot kan du höja ljudet på centralen. Finns tre lägen om jag minns rätt.
Du ska ändra "Aktivitet-LED" till "Inaktiverad" under sirenens inställningar.
http://shop.textalk.se/shop/15350/a..._730_PG2_Swedish_Installer_Guide_D-302704.pdf
Tror inte heller att du kan få "chime" att fungera med keypad eller inomhussiren.
Måste passa på att fråga varför du bestämde dig för en inomhussiren också?
Man kan använda brandvarnare som inomhussirener och då får man även en brandvarnare "på köpet"
http://shop.textalk.se/shop/15350/a..._730_PG2_Swedish_Installer_Guide_D-302704.pdf
Tror inte heller att du kan få "chime" att fungera med keypad eller inomhussiren.
Måste passa på att fråga varför du bestämde dig för en inomhussiren också?
Man kan använda brandvarnare som inomhussirener och då får man även en brandvarnare "på köpet"
Redigerat:
Tack jag ska också ta bort blinket. Ang inomhussiren så kan jag också tipsa om att köpa brandvarnare för pengarna istället. Låter riktigt bra!rodak skrev:Du ska ändra "Aktivitet-LED" till "Inaktiverad" under sirenens inställningar.
[länk]
Tror inte heller att du kan få "chime" att fungera med keypad eller inomhussiren.
Måste passa på att fråga varför du bestämde dig för en inomhussiren också?
Man kan använda brandvarnare som inomhussirener och då får man även en brandvarnare "på köpet"![]()
Hej på er!
Har precis fått installerat mitt larm och allt verkar fungera klockrent.
Dock förstår jag mig inte på appen riktigt. Som jag tolkat det så ska man kunna köra appen "Visonic2go" trots att man "bara" har gsm-modulen?
Jag har inte larmet kopplat till larmcentral eller motsvarande. Vad skriver jag in för att logga in i appen? Dvs i host address osv?
Har precis fått installerat mitt larm och allt verkar fungera klockrent.
Dock förstår jag mig inte på appen riktigt. Som jag tolkat det så ska man kunna köra appen "Visonic2go" trots att man "bara" har gsm-modulen?
Jag har inte larmet kopplat till larmcentral eller motsvarande. Vad skriver jag in för att logga in i appen? Dvs i host address osv?
Tyvärr kan du inte göra detta utan att ha tillgång till någon server. Har du handlat av någon svensk återförsäljare brukar man få tillgång till en server. Annars får du gå via någon larmcentral.SoldF skrev:Hej på er!
Har precis fått installerat mitt larm och allt verkar fungera klockrent.
Dock förstår jag mig inte på appen riktigt. Som jag tolkat det så ska man kunna köra appen "Visonic2go" trots att man "bara" har gsm-modulen?
Jag har inte larmet kopplat till larmcentral eller motsvarande. Vad skriver jag in för att logga in i appen? Dvs i host address osv?
Du kan dock fjärrstyra via sms/samtal utan tillgång till server. Men inte titta på dina kameror.
Medlem
· Västra Götaland
· 659 inlägg
För att köra Visonic2Go krävs även IP-modulen, eller?
SoldF> när du gjorde installationen och gjorde testlarm fick du "videosekvenser" från kamerorna i din mail? Det är det som du blir tillhandahållen av ex. Protexus i detta fallet.
För att ha tillgång till kamerorna på egen begäran krävs ipmodulen som man får lägga till och betala för isåfall...
För att ha tillgång till kamerorna på egen begäran krävs ipmodulen som man får lägga till och betala för isåfall...
Hur gick det Patteras ? ....jag är nyfiken.
Har fungerat kanonfint för mig, sen jag jag programmerat rädd kod
Hade lagt in vår 'användarkod' som väktarkod ( hette vaktkod?), därför fungerade det att larma av/på trots att den inte tog SMS-kommando. Jag var alltså inne i fel grundmeny ( installationsmenyn hette den väl? ).
Skulle ha varit inne i den andra menyn, heter kanske användarmeny? där heter nog koden användarkod.
Gör man detta fel går det att larma på och larma av med koden man laggt in ( för att det ska en eventuell väktare kunna göra), men larmet godtar inte den koden för av och pålarmning via sms.
Skulle ha varit inne i den andra menyn, heter kanske användarmeny? där heter nog koden användarkod.
Gör man detta fel går det att larma på och larma av med koden man laggt in ( för att det ska en eventuell väktare kunna göra), men larmet godtar inte den koden för av och pålarmning via sms.