Hade inga problem med Sms:
har i helgen installerat pm 10 som jag köpt från england. Köpte ett telia kontantkort. Allt jag gjort är att ange sim koden, slått av pstn så jag inte får linje fel i loggen, aktiverat sms rapport och fyllt i två telefonnummer. Har på det lagt till användare och kan både få notifikation samt skicka status förfrågan från user 2 utan problem.

nu till mina frågor.

1. Har aktiverat chime (ding-dong) när någon bryter en magnet kontakt, funkar fint. Dock har jag centralen i källaren så det hörs knappt. Vet ni ifall man kan få till det så att den interna siren eller keypads piper till också?

2. Noterat att den externa sirenen blinkar till ibland även om larmet är av, vet ni vart man kan stänga av detta?
 
beldin_ skrev:
2. Noterat att den externa sirenen blinkar till ibland även om larmet är av, vet ni vart man kan stänga av detta?
Det är ju dumt att sätta en lampa utomhus som bara lyser när det är larmat. Vill du stänga av den helt?
 
När larmet går så ska den naturligtvis blinka. Men om larmet är av behöver den ju inte avge ett blink per minut eller vad det nu kan vara för intervall, drar ju bara på batteriet.
 
Med "När larmet är av" menar jag "när larmet inte är utlöst", formulera mig kanske lite otydligt.
 
Det går att stänga av blinkningarna bland inställningarna för den externa sirenen på centralenheten. Kommer inte ihåg vad inställningen heter men kika i manualen så hittar du det säkert.

När det gäller ljudet när man öppnar dörren så tror jag inte du kan få det ljudet genom kodpanelen. Däremot kan du höja ljudet på centralen. Finns tre lägen om jag minns rätt.
 
Du ska ändra "Aktivitet-LED" till "Inaktiverad" under sirenens inställningar.
http://shop.textalk.se/shop/15350/a..._730_PG2_Swedish_Installer_Guide_D-302704.pdf

Tror inte heller att du kan få "chime" att fungera med keypad eller inomhussiren.

Måste passa på att fråga varför du bestämde dig för en inomhussiren också?
Man kan använda brandvarnare som inomhussirener och då får man även en brandvarnare "på köpet" :)
 
Redigerat:
rodak skrev:
Du ska ändra "Aktivitet-LED" till "Inaktiverad" under sirenens inställningar.
[länk]

Tror inte heller att du kan få "chime" att fungera med keypad eller inomhussiren.

Måste passa på att fråga varför du bestämde dig för en inomhussiren också?
Man kan använda brandvarnare som inomhussirener och då får man även en brandvarnare "på köpet" :)
Tack jag ska också ta bort blinket. Ang inomhussiren så kan jag också tipsa om att köpa brandvarnare för pengarna istället. Låter riktigt bra!
 
Hej på er!

Har precis fått installerat mitt larm och allt verkar fungera klockrent.

Dock förstår jag mig inte på appen riktigt. Som jag tolkat det så ska man kunna köra appen "Visonic2go" trots att man "bara" har gsm-modulen?

Jag har inte larmet kopplat till larmcentral eller motsvarande. Vad skriver jag in för att logga in i appen? Dvs i host address osv?
 
SoldF skrev:
Hej på er!

Har precis fått installerat mitt larm och allt verkar fungera klockrent.

Dock förstår jag mig inte på appen riktigt. Som jag tolkat det så ska man kunna köra appen "Visonic2go" trots att man "bara" har gsm-modulen?

Jag har inte larmet kopplat till larmcentral eller motsvarande. Vad skriver jag in för att logga in i appen? Dvs i host address osv?
Tyvärr kan du inte göra detta utan att ha tillgång till någon server. Har du handlat av någon svensk återförsäljare brukar man få tillgång till en server. Annars får du gå via någon larmcentral.
Du kan dock fjärrstyra via sms/samtal utan tillgång till server. Men inte titta på dina kameror.
 
För att köra Visonic2Go krävs även IP-modulen, eller?
 
Ja, köpte från Protexus och förstod det som att de skulle erbjuda det...

Har dock inga uppgifter i de papper som skickades med.
 
SoldF> när du gjorde installationen och gjorde testlarm fick du "videosekvenser" från kamerorna i din mail? Det är det som du blir tillhandahållen av ex. Protexus i detta fallet.

För att ha tillgång till kamerorna på egen begäran krävs ipmodulen som man får lägga till och betala för isåfall...
 
Detta kan ju vara lösningen på problemet.
Detta ska verkligen kollas upp när min modul kommer tillbaka från reparation. (Som kanske inte behövdes)
Vi får se;-)
Guld värt detta för mig tack igen.
Jag uppdaterar sedan hur de har gått.
Hur gick det Patteras ? ....jag är nyfiken.

Har fungerat kanonfint för mig, sen jag jag programmerat rädd kod :-)
 
Ja du samma problem än fast jag fick ny modul.
Vad hette koden du ändra? :-)
 
Hade lagt in vår 'användarkod' som väktarkod ( hette vaktkod?), därför fungerade det att larma av/på trots att den inte tog SMS-kommando. Jag var alltså inne i fel grundmeny ( installationsmenyn hette den väl? ).
Skulle ha varit inne i den andra menyn, heter kanske användarmeny? där heter nog koden användarkod.

Gör man detta fel går det att larma på och larma av med koden man laggt in ( för att det ska en eventuell väktare kunna göra), men larmet godtar inte den koden för av och pålarmning via sms.
 
  • Gilla
r3tina och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.