273 483 läst ·
932 svar
273k läst
932 svar
Visonic PowerMaster 10. Installation och konfigurering
Jag får pushmeddelanden för allt i appen. Finns en meny för att ställa in vilka pushmeddelanden som skall skickas till appen, har du ställt in att du vill ha alla skickade till dig?knegaren skrev:
Vad jag har förstått så skall pushnotiserna styras av PowerManage, har du ditt larm uppkopplat mot någon PowerManage? Kanske är en inställning där som behöver göras?knegaren skrev:
Det är uppkopplat mot en server, jag får Push om larmet går (+SMS) , eller om den tappar kontakten (Bredbandet går ner)
Ska kontrollera om de övriga händerserna loggas I min centralenhet, för det bör de väl göra med ?
Ska kontrollera om de övriga händerserna loggas I min centralenhet, för det bör de väl göra med ?
Ja de bör du kunna se i händelseloggen, det går i alla fall via min KP-250 och PM-33 som central.knegaren skrev:
Medlem
· Västmanland
· 269 inlägg
Har larmet kopplat mot Falck. Om jag ska byta batteri på en dörrmagnet måste man ringa Falck och meddela att man gör service eller räcker det med att ha larmet frånkopplat?
Medlem
· Västmanland
· 269 inlägg
En undran, jag håller på att sätta upp detta larm som jag beställt från Protexus. Där följer jag Protexus egna installationsanvisning och den säger att rörelsedetektorer, magnetkontakter, brandvarnare mm ska upp FÖRE centralpanelen och INNAN man sätter i strömkabeln men läser man sedan Visonics egna bruksanvisning så står det att man ska driftsätta centralenheten FÖRE innan man stoppar i batterier rörelsedetektorer, magnetkontakter, brandvarnare mm för att dom olika komponenterna ska "gifta" sig med centralenheten. Jag tolkar detta som att Protexus skriver tvärtom i sin bruksanvisning gentemot vad Visonic gör.
Kan detta ha att göra med att Protexus förkonfigurerar larmet, att alla mina komponenter redan är "gifta" med centralenheten?
Kan detta ha att göra med att Protexus förkonfigurerar larmet, att alla mina komponenter redan är "gifta" med centralenheten?
Det är ju helt upp till hur du använder alla funktioner för att få SMS eller bli uppringd.Corpes skrev:
Kortet kan vara en vecka eller 10 år.
Finns det kontantkort idag som man inte behöver ladda ibland för att "hålla igång" sas?
Jag har halebop och fyller på med 50:- nån gång om året kanske.