Cirlsson skrev:
Tjena!
Tänkte kolla om det finns någon på forumet som behöver öka på sitt powermaster 10? Ska flytta till lägenhet så har en jäkla massa prylar som ska bort
Tänkte kolla här
Först då det är skönt o skippa massa frågor hur allt fungerar när någon köpt de.
Hade gött!
Jag tar gärna också ett PM med vad du har och tänkt pris ☺️

Hej,

Har ett PowerMaster10 v18 med en KP-141 och har några frågor kring framförallt ljud men även avlarmning:

1) Hur kan jag stänga av allt ljud vid pålarmning av hemmaläge, både från centralenheten och KP-141? Har försökt att tyda manualen men förstår inte riktigt alternativen...
2) Går det att larma av utan att trycka knapp för avlarmning först? Dvs genom att bara ange behörig kod eller visa tag?

/ Tobbe

Jag har knappsats kp-160 men undrar också om/hur man stänger av dessa pipljud när man larmar på.

Hej! Är det nått särskilt simkort som man ska använda eller kan det vara vilket kontantkort som helst?

Jag kör ett telematik-kort från Telenor som jag fick medskickat när jag betällde larmet.

Telia m2m och kontant fungerar bra.

Jag har ett helt vanligt kontantkort.

Tror det är halebop eller liknande.
Välj ett med nät hos någon som erbjuder bra täckning där du bor!

Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Jag har ett helt vanligt kontantkort.

Tror det är halebop eller liknande.
Välj ett med nät hos någon som erbjuder bra täckning där du bor!
Ok, tack för svaren! Måste jag göra nån inställning i larmet eller är det bara att sätta i det nya sim-kortet? Har inte manualen tillgänglig.

Instruktionsillustration för hur man sätter i ett SIM-kort i en GSM-modul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack! Tolkar sista meningen som att jag måste dra ut både strömmen och batterierna?

RilleRock
K kanelglass skrev:
Tack! Tolkar sista meningen som att jag måste dra ut både strömmen och batterierna?
Helt korrekt.

Redigerat:
Nån som bytt batterier än i sina deckare eller kontakter?
Jag har kört mitt larm sen 2012 dvs i 5 år o börjar fundera på om man ska byta ut alla batterier snart. Dom säger ju att batterierna ska räcka i 6-8 år beroende på vad den sitter i för utrustning. Fick nått knas med 2 batterier i brandvarnarna för ett år sen så larmet gick mitt i natten men efter batteri byte har det tuffat på.

Har bytt en dörrkontakt i kallgarage efter ca 1år. Det var originalbatteriet, ett sånt där litet runt platt.

@Corpes @jtl jag har lyckars få tyst på centralen, dvs endast keypaden låter. Vet inte om man kan få tyst på padden också.

Det där med att trycka på avlarma först. Själv har jag slutat använda tag helt. Trycker man en gång kan man trycka några till. Att vidare ha taggen på nyckelknippan känns inte helt optimalt.

Vulcan61
Ja skulle behöva lite hjälp här. Kan man blanda deckare kamera med vanliga rörelse deckare ? Allt är från visonic kommer se så här ut. Tacksam för svar.

1 Powermaster 10
1 GSM 350 pg2
1 cam pir
2 ST pir k9-85
1 mc302e lenses

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.