Tips önskas!
Ska på visning ett hus på 220kvm nästa vecka och vill gärna ha tips vad vi ska fråga om, kolla efter osv...
Kan tilläggas att det är ett två familjshus med en driftkostnad på 60.000:- om år.
Välrustat.

Tacksam för svar!

Kan tilläggas att huset är byggt 1929 och renoverat 1997.

Svårt att generalisera vad man skall fråga om. Det bästa är att utgå från det som du tycker är viktigt, och som inte framgår utav prospekt och annons.

Ur mitt perspektiv så skulle jag börja med att koncentrera mig på hur ett hus kan ha en sådan hög driftskostnad. Det låter som att man kan få lägga mycket pengar på tilläggsisolering, effektivare uppvärmning och kanske nya fönster. Det är runt en halv miljon eller så...

Det är nya fönster.
Detta är ju ett 2-familjshus igentligen.
Det har bott 9pers i huset + att en husvagn har stått på gården med direkt el från huset.
+ att de har bara kört på el.

Länka till annonsen så kan den samlade styrkan här kolla efter saker som ser riskfyllda ut.
Det är nog många som hänger här som också är Hemnetberoende och är vana att se vad ett hus har för hemligheter

Nanny Fine
Kolla vad det är för hyresintäkter också. Titta överlag på vad som behöver göras med huset. Se också till att du får se alla utrymmen, även den uthyrda lägenheten.

För oss var det mkt värdefullt hurvida det fanns dokumentation, kvitton, foton etc på vad som är gjort på huset.

det huset vi föll för till slut hade ett par som var byggnadsingenjörer ägt tidigare, fanns kvitton, foton datum på minsta lilla grej som var gjord på huset, tex när dörfoder var målade osv.

det gav oss stort förtroende för säljarna. om de har så bra koll på grejerna så är troligen det bra gjort. jag menar kommer säljaren med en skokartong med kvitton ja då ger det ju inte så bra intryck.

men enkelt kan man ju säga att ta reda på vad som är gjort, hur det är gjort, när det är gjort, och vad som behöver göras. lägg upp en hyfsad budget för det och bestäm er sedan

Ta med er en sakkunnig byggtekniker. Det är ovärderligt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.