44 271 läst ·
187 svar
44k läst
187 svar
Visa era 3D printing projekt!
Varmt i soffan, tog datorfläktar från braåha lagret och printade ut fäste :--)
Får se om jag fixar lite petskydd vid annat tillfälle.
Får se om jag fixar lite petskydd vid annat tillfälle.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Linköping
· 49 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 241 inlägg
Adopterade en Photon S för ett tag sedan och skrev ut lite reservdelar till larmet som blev sådär:
Sedan ville jag se vad den verkligen kan göra och skrev ut en minifigur, efter två förlorade utskrifter så bytte jag FEP-film och kunde idag skriva ut denna:
Logga in
Skapa konto
Sedan ville jag se vad den verkligen kan göra och skrev ut en minifigur, efter två förlorade utskrifter så bytte jag FEP-film och kunde idag skriva ut denna:
Logga in
Skapa konto
Drog ut en shim för Biltema's brandvarnare (Artnr. 21-8060), för att göra det enklare att montera dem med magnetfästen.
Modell + CAD-fil på printables för den som vill ha.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Modell + CAD-fil på printables för den som vill ha.
Designade och tillverkade en till lampa (armatur). Funderar skarpt på att gå utbildning för CE märkning.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Snygg lösning. Men visst vill man väl att hängrännor ska vara självrensande (dvs inga hinder och tillräcklig lutning så att all smuts och löv spolas ned i stupröret)?Cruzze skrev:
Det befästs (höhö) av det engelska ordet för samma skruv "carriage bolt".P Peter787 skrev:Fast det svenska namnet 'vagnsbult' kommer från att de används för att montera träskivorna som utgör botten på ett lastflak/släpvagn etc.
Vitsen är att du inte vill ha bulthuvuden som hindrar lastning på flaket, dessutom är de enkla att montera och demontera.
Borra hål genom trä och underliggande ram, slå ner bulten så att den fyrkantiga delen under det kupade huvudet går ner i träskivan, montera muttern underifrån utan behov av att något mothåll.
Ska bli ventilationsgluggar till min båt.
Nätet är skadedjursnät i glasfiber.
TPU 95A.
Kör 225° så det ska binda ordentligt, med nackdelen att det trådar utav hel... 😁
Har gjort liknande förut i PLA och det funkade lika bra 👍
Nätet är skadedjursnät i glasfiber.
TPU 95A.
Kör 225° så det ska binda ordentligt, med nackdelen att det trådar utav hel... 😁
Har gjort liknande förut i PLA och det funkade lika bra 👍
Logga in
Skapa konto
Har jobbat lite på att ta vara på utrymmet under trappan på ett bättre sätt. Tänkta funktioner: en dold (eftersom man kan stänga dörren) laddplats, förvaring för batterier och en total och genomarbetad nyckeltavla. Det ska inte finnas några nycklar som man inte vet vad de går till, och det ska vara låg friktion kring att göra rätt.
Eftersom väggen är omålad puts som är typiskt dålig att ha många små fästpunkter i, sågade jag först till en skiva formplyfa till rätt konstiga form. Sen printade jag plattor från Skådisserien för att täcka större delen av ytan.
Sedan printade jag hållare till AA, AAA, C och CR2032, som ju är de batterier som används överlägset mest. Den vida lådan är för övriga batterier, den grå grejen hade jag liggande och den är en bra början på laddstationen. Det krävdes även en hållare till återvinningsbehållaren (köpt för en 20a på dollar store).
Monterade skiten på plats igår, såklart med 3d-printade distanser från väggen, delvis för att dölja kabeln som kommer ut ur väggen och går till eluttaget som inte syns till vänster i bild.
Nästa steg är att utnyttja ytan till höger till nyckeltavla. Stay tuned!
Eftersom väggen är omålad puts som är typiskt dålig att ha många små fästpunkter i, sågade jag först till en skiva formplyfa till rätt konstiga form. Sen printade jag plattor från Skådisserien för att täcka större delen av ytan.
Logga in
Skapa konto
Sedan printade jag hållare till AA, AAA, C och CR2032, som ju är de batterier som används överlägset mest. Den vida lådan är för övriga batterier, den grå grejen hade jag liggande och den är en bra början på laddstationen. Det krävdes även en hållare till återvinningsbehållaren (köpt för en 20a på dollar store).
Logga in
Skapa konto
Monterade skiten på plats igår, såklart med 3d-printade distanser från väggen, delvis för att dölja kabeln som kommer ut ur väggen och går till eluttaget som inte syns till vänster i bild.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Nu får det räcka under trappen.jonmo skrev:
Har jobbat lite på att ta vara på utrymmet under trappan på ett bättre sätt. Tänkta funktioner: en dold (eftersom man kan stänga dörren) laddplats, förvaring för batterier och en total och genomarbetad nyckeltavla. Det ska inte finnas några nycklar som man inte vet vad de går till, och det ska vara låg friktion kring att göra rätt.
[bild]
[bild]
[bild]
Logga in
Skapa konto