Allvetare
· Falköping
· 62 inlägg
Hej gott folk! Jag har inte några planer på att bygga hus utan är snarare intresserad av lite mindre projekt i form av 3D printing. Jag har nyligen skaffat mig en 3D-skrivare av modellen Bambu Lab p1p och söker nu lite tips och inspiration inför min 3D-printing resa. Jag har testat att printa lite småsaker som jag bifogar nedan, exempelvis en Tesla Cybertruck i mindre format och har även fått upp en hylla till lite filamentrullar. Jag tar gärna emot lite generella tips men också gärna bilder på egna projekt eller lösningar som ni vill dela med er av.
Du kan först o främst testa och printa en ordentlig bil och inte någon "woke" jänkar trams bil😂😂JockesBananer23 skrev:
Hej gott folk! Jag har inte några planer på att bygga hus utan är snarare intresserad av lite mindre projekt i form av 3D printing. Jag har nyligen skaffat mig en 3D-skrivare av modellen Bambu Lab p1p och söker nu lite tips och inspiration inför min 3D-printing resa. Jag har testat att printa lite småsaker som jag bifogar nedan, exempelvis en Tesla Cybertruck i mindre format och har även fått upp en hylla till lite filamentrullar. Jag tar gärna emot lite generella tips men också gärna bilder på egna projekt eller lösningar som ni vill dela med er av.
Allvetare
· Falköping
· 62 inlägg
Nu är inte 911 byggd för dragracing😉JockesBananer23 skrev:
Kan jämföra dessa på ett varv på nordchleife så får vi se vart dumburken står sig😂
Men en fin minimodell har du lyckats med😉
Allvetare
· Falköping
· 62 inlägg
Tack ska du ha! Skulle inte påstå att Cybertrucken är byggd för just dragracing heller dock😆R Rejäl skrev:
Men förstår argumentet, på nordschleife hade det helt klart varit en annan femma. Går inte heller riktigt att jämföra el fordon med ICE fordon, men tycker ändå Cybertrucken påvisar vilken enorm kapacitet elfordon kan ha! Ska bli kul o följa utvecklingen!
Allvetare
· Falköping
· 62 inlägg
Allvetare
· Falköping
· 62 inlägg
Skaffade nyligen en begagnad Sunlu S8 (VR-10 kopia) och har printat lite smågrejer till barnen samt provar att skriva ut ett gångjärn till torktumlaren som brakade ihop för ett tag sen, kör den i PETG just nu. Tog ett tag att få till inställningar men verkar printa helt ok.
Kul som fan faktiskt! Ska dela bild när den är färdig 👍
Allvetare
· Falköping
· 62 inlägg
Härligt! Kul att fler börjar få intresse. Jag har inte provat mig på PETG ännu men tänker att det får bli snart när ett användningsområde uppstår. Tack för svar, ser fram emot resultatet!!tippz skrev:
Skaffade nyligen en begagnad Sunlu S8 (VR-10 kopia) och har printat lite smågrejer till barnen samt provar att skriva ut ett gångjärn till torktumlaren som brakade ihop för ett tag sen, kör den i PETG just nu. Tog ett tag att få till inställningar men verkar printa helt ok.
Ett starkt tips är att inte ha filamentet lagrat sådär, åtminstone om det är PLA. Det drar åt sig från luftfuktigheten, när det sedan används blir det antingen sprött och tråden går av vid olämpliga tillfällen och/eller så blir det bubblor i hotend:en, vilket således även blir bubblor och fultheter på utskriften. Lufttätt med så låg luftfuktighet som möjligt ska PLA lagras.
Allvetare
· Falköping
· 62 inlägg
Tack för tips, vet inte riktigt hur jag ska förvara de på annat vis. Lufttätt?namnbyte skrev:
Ett starkt tips är att inte ha filamentet lagrat sådär, åtminstone om det är PLA. Det drar åt sig från luftfuktigheten, när det sedan används blir det antingen sprött och tråden går av vid olämpliga tillfällen och/eller så blir det bubblor i hotend:en, vilket således även blir bubblor och fultheter på utskriften. Lufttätt med så låg luftfuktighet som möjligt ska PLA lagras.
Allvetare
· Falköping
· 62 inlägg