Hej!
Är intresserad av att bygga flera prylhyllor liknande denna.
Jag har förstått att det är nedtorkat virke som jag ska använda, men vilket träslag tror ni har använts och var får man som privatperson tag på sånt?
Mvh
Är intresserad av att bygga flera prylhyllor liknande denna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har förstått att det är nedtorkat virke som jag ska använda, men vilket träslag tror ni har använts och var får man som privatperson tag på sånt?
Mvh
brukar funka med hyvlad furu och plywood. vill du göra snyggare. så kan kanske halvt i halvt.Dagwood skrev:
typ så här https://www.youtube.com/watch?v=wq8SiYUXe50
Ja, så är det.Dagwood skrev:
Har du verktyg (såg och hyvel) att dimensionera virket med kan du köpa icke-snickeritorrt virke i överdimension och lägga det på tork inomhus (det kan ligga under en säng eller soffa tex) och själv ge det rätt dimensioner när det torkat.
//Ronnie
Jag skulle inte oroat mig så mycket... Om du ska bygga nåt som liknar bilden lär inte lite krympning spela nån roll.
det ser ju symmetriskt ut så var skulle det spricka?
Köp ditt virke och bygg! Köp lite extra och lägg på väntetork för nästa projekt.
/ATW
Ps Är ibland på den lokala coop bygg, de ser inte ut att ha särskilt hög omsättning på sitt virke och det förvaras inomhus så det lär ju vara torrare än där omsättningen är högre... ds
det ser ju symmetriskt ut så var skulle det spricka?
Köp ditt virke och bygg! Köp lite extra och lägg på väntetork för nästa projekt.
/ATW
Ps Är ibland på den lokala coop bygg, de ser inte ut att ha särskilt hög omsättning på sitt virke och det förvaras inomhus så det lär ju vara torrare än där omsättningen är högre... ds
Klicka här för att svara