Jag har handlat det mesta av mitt virke på Lissma Såg. Kvaliteten på virket är precis som servicen toppen.

Transportkostnaden är avståndsberoende på Lissma men också en förhandlingssak....
 
Japp, jag tog från AKB.
Mycket bra kvalitet - jag är mycket nöjd.
 
Jag pratade med AKB nu på morgonen för jag behöver trä i stora lass.

Dock är det ju så att jag vägrar fylla hela tomten med virke bara för att få mängdrabatt vid ett stort inköp. Det funkar liksom inte att lagra 50 OSB och lika många gipsskivor..... På lissma såg har det funkat utmärkat att handla med rabatt baserat på en uppskattad volym men på AKB var det tvärnobben. >:(

Mao kan AKB ta sig där bak. Eller fram om nu det passar bättre.
 
jureit skrev:
Har du fått samma pris på Lissma då?
Ja jag var just där och hämtade det jag skulle ha, bättre pris än AKB.
 
jureit skrev:
Det vart ju toppen!
Ja ett ;D på läpparna hela dan. Dessutom har jag fått stå utomhus och riva ner ETERNIT, mitt favoritmaterial, i solsken på eftermiddagen. Kan det bli bättre? 8)
 
Ibland leker livet. Det är inte vem som helst som får vårkänslor av eternit... ;)
 
Det som är lite trist är att vi nu bara har en halv gavel kvar med eternit. Jo, lite sitter förstås kvar i taket i tvättstugan....

Kanske ska jag spara ett bar krökar med ventilationsrör av eternit på vinden, för att bibehålla den hemtrevliga känslan.
 
MathiasS skrev:
Kanske ska jag spara ett bar krökar med ventilationsrör av eternit på vinden, för att bibehålla den hemtrevliga känslan.
Börjar du bli nostalgisk? ;)
 
Immobil skrev:
Börjar du bli nostalgisk? ;)
Ja nu är all eternit borta från fasaden faktiskt. Har bara lite kvar i tvättstugan.

Man kanske borde annordna ett litet eternitmonument som kommer överleva oss allihop....:)
 
MathiasS skrev:
Ja nu är all eternit borta från fasaden faktiskt. Har bara lite kvar i tvättstugan.

Man kanske borde annordna ett litet eternitmonument som kommer överleva oss allihop....:)
Om du gör ett eternitmuseum, med lite fiber som flyger omkring i rummet, så behöver inte museet ha öppet speciellt länge för att överleva oss allihop ;)
 
Charlie, fick du bra virke...? :)
 
Nix skrev:
Om du gör ett eternitmuseum, med lite fiber som flyger omkring i rummet, så behöver inte museet ha öppet speciellt länge för att överleva oss allihop ;)
Jag bygger hela museet i eternit. Det kommer överleva nästa världskrig.
 
Det man får levererat brukar vara väldigt färskt och nytryckt.
Lägg en press över så inte plankorna torkar i solen.

Dels kan det krokna, och dels kan bredden skifta - det märker du när du lägger dem kortända mot kortända när du skarvar.



 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.