4 196 läst ·
12 svar
4k läst
12 svar
Virke till altan (s:a STHLM), ref önskas
Jag pratade med AKB nu på morgonen för jag behöver trä i stora lass.
Dock är det ju så att jag vägrar fylla hela tomten med virke bara för att få mängdrabatt vid ett stort inköp. Det funkar liksom inte att lagra 50 OSB och lika många gipsskivor..... På lissma såg har det funkat utmärkat att handla med rabatt baserat på en uppskattad volym men på AKB var det tvärnobben. >
Mao kan AKB ta sig där bak. Eller fram om nu det passar bättre.
Dock är det ju så att jag vägrar fylla hela tomten med virke bara för att få mängdrabatt vid ett stort inköp. Det funkar liksom inte att lagra 50 OSB och lika många gipsskivor..... På lissma såg har det funkat utmärkat att handla med rabatt baserat på en uppskattad volym men på AKB var det tvärnobben. >
Mao kan AKB ta sig där bak. Eller fram om nu det passar bättre.
Det som är lite trist är att vi nu bara har en halv gavel kvar med eternit. Jo, lite sitter förstås kvar i taket i tvättstugan....
Kanske ska jag spara ett bar krökar med ventilationsrör av eternit på vinden, för att bibehålla den hemtrevliga känslan.
Kanske ska jag spara ett bar krökar med ventilationsrör av eternit på vinden, för att bibehålla den hemtrevliga känslan.
Om du gör ett eternitmuseum, med lite fiber som flyger omkring i rummet, så behöver inte museet ha öppet speciellt länge för att överleva oss allihopMathiasS skrev:
Det man får levererat brukar vara väldigt färskt och nytryckt.
Lägg en press över så inte plankorna torkar i solen.
Dels kan det krokna, och dels kan bredden skifta - det märker du när du lägger dem kortända mot kortända när du skarvar.
Lägg en press över så inte plankorna torkar i solen.
Dels kan det krokna, och dels kan bredden skifta - det märker du när du lägger dem kortända mot kortända när du skarvar.
Klicka här för att svara