Ska lägga ett tunt golv i köket ovanpå spårat golvspån. Så måste lägga en extra skiva över. Tanken var 12mm rotgolv ska det då limmas och skruvas mellan plåtarna och i skarvarna ? Eller ligga flytande?
Golv gips verkar vara ännu oklarare?

• Byggarbetsplats med exponerat trägolv och verktyg spridda runt omkring, inklusive en stege, borr och en blå verktygslåda med borrkronor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ErsdaHL ErsdaHL skrev:
Ska lägga ett tunt golv i köket ovanpå spårat golvspån. Så måste lägga en extra skiva över. Tanken var 12mm rotgolv ska det då limmas och skruvas mellan plåtarna och i skarvarna ? Eller ligga flytande?
Golv gips verkar vara ännu oklarare?
Det framgår av golvens lägginstruktioner hur stora ojämnheter som det klarar. Det avgör om extra skiva behövs.

O O skrev:
Det framgår av golvens lägginstruktioner hur stora ojämnheter som det klarar. Det avgör om extra skiva behövs.
Jag behöver lätta en skiva till det vet jag

Frerider
Generellt undviker man dubbla flytande golv så jag skulle skruvat undergolvet.

Frerider Frerider skrev:
Generellt undviker man dubbla flytande golv så jag skulle skruvat undergolvet.
Tror jag kör 12mm Golvspån och limmar i randen mellan fördelningsplåtarna och skruvar

Frerider
ErsdaHL ErsdaHL skrev:
Tror jag kör 12mm Golvspån och limmar i randen mellan fördelningsplåtarna och skruvar
Det blir bra.

Frerider Frerider skrev:
Det blir bra.
Tror det. För tanken var också att slippa lägga i så mycket vid vändfräsningarna. En 12mm limskruvadspån håller nog ihop bra. Inte säker att gips skulle göra detsamma

Vi la 6mm mdf från moelven (limmat i skarvarna men ej limmat eller skruvat mot underlaget) innan linoleum click-plattor 12mm) på vårt spårade golv i köket. Fungerar bra

• Kök under renovering med mdf-skivor och linoleumplattor, tomma skåpstommar, dammsugare och oinstallerade köksskåp på ett rutigt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.