Ja, det skiljer mellan olika fabrikat.
Har köpt LK och Roth och dom har hållit bra kvalitet, har också köpt på K-rauta (okänt fabrikat) som håller hög kvalitet.
Sista gången köpte jag på VVS och bad har jag för mig och där var det rätt usel kvalitet. Många skivor hade spåren fräst lite snett så slangen och plåten gick rätt trögt att lägga, en skiva skilde spåren nästan 1cm mot mötande, tack och lov såg jag det innan limmet hade torkat.
Sen har dom olika spont också, så det går inte att bland hur som helst.