Finns det nåt lämpligt vitt vin i systemets ordinarie sortimentet till räksmörgås?
Vill gärna dricka det riktigt kallt :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
J
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Finns det nåt lämpligt vitt vin i systemets ordinarie sortimentet till räksmörgås?
Vill gärna dricka det riktigt kallt :)
Jag såg räksmörgåsarna på väg in på Coop och tänkte nästan ta en som ett mellanmål. :oops:

• Gilla
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Flaska Alvarinho vin på bilens sittplats med öppen kartong och skräp i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev en sån då

• Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Riesling ex Leitz magic mountain eller någon chablis. Finns säkert flera alternativ på ditt lokala bolag.

Eller denna:
[länk]

Är det bara att öppna och dricka eller ska den stå nåt?

Öppna och drick!

• Gilla
nino
  • Laddar…
M munge skrev:
Öppna och drick!
Brukar ju göra så, men tänkte om det fanns nåt trix :D

J
nino nino skrev:
Är det bara att öppna och dricka eller ska den stå nåt?
Bara att öppna. Vill minnas att den är lätt porlande så det finns en poäng att dricka omedelbart.

Du får berätta vad du tyckte.

• Gilla
nino
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Bara att öppna. Vill minnas att den är lätt porlande så det finns en poäng att dricka omedelbart.

Du får berätta vad du tyckte.
Första sippen var väl inte nå vidare...
Men med lite macka och några småklunkar så vart den bra tyckte jag, tanten tyckte det var halsbränna :D men hon kan va kinkig
Kan tyvärr inte sväva ut i beskrivning av vinet hur det smakade å så, i min värld är det gott eller äckligt :oops: samma med öl

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
J
nino nino skrev:
Första sippen var väl inte nå vidare...
Men med lite macka och några småklunkar så vart den bra tyckte jag, tanten tyckte det var halsbränna :D men hon kan va kinkig
Kan tyvärr inte sväva ut i beskrivning av vinet hur det smakade å så, i min värld är det gott eller äckligt :oops: samma med öl
Jag vill minnas att det är rätt bra syra i den - faller såklart inte alla i smaken. Men vill man dricka ett vitt vin riktigt kallt så kan jag tycka det behövs något i den stilen då övriga smaker inte kommer fram förrän vinet kommer upp lite i temperatur.

Gott eller äckligt räcker bra! Det är ju vad du tycker som är det viktiga.

• Gilla
nino
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Jag vill minnas att det är rätt bra syra i den - faller såklart inte alla i smaken. Men vill man dricka ett vitt vin riktigt kallt så kan jag tycka det behövs något i den stilen då övriga smaker inte kommer fram förrän vinet kommer upp lite i temperatur.

Gott eller äckligt räcker bra! Det är ju vad du tycker som är det viktiga.
Vad smakar syra? :D

Var med på en online ölprovning och där lärde jag mig lite vad vissa smaker var och hur man hittar dom, det var både bra och dåligt... Nu kan jag inte dricka vissa öl med mycket DMS :crysmile:

FredrikR FredrikR skrev:
Denna inhandlades och konsumerades igår.
[bild]
Rosetto.
[länk]
Gott, och flaska som lockade till inköp.
Jag är tvärt om, om etiketten sticker iväg från normen så blir jag mer vaksam :)

• Gilla
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag är tvärt om, om etiketten sticker iväg från normen så blir jag mer vaksam :)
Visst är det så, det var inget superduper vin, men "gott". :cool:

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
J
Riktig gatukorsning från jumilla, men monastrelldominerat som det brukar vara. Riktigt bra. Ca 200:- fårn decantalo.

Hand håller en flaska vin med etiketten "INFINITO", druvsorterna Monastrell, Syrah, Petit Verdot och Cabernet Sauvignon listade.
Skapa konto

Och så ädelrötad trockenbeerenauslese (innebär klassen med högst sockerhalt i druvmusten). Också riktigt trevlig, tror den var i tillfälligt sortiment för någon månad sedan för runt 200. Bra med småflaskor.
Flaska och glas med ädelrötad vin, Kracher Trockenbeerenauslese, på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.