S slurppe99 skrev:
På min tid så var de några som kallade sig för Beyazklubben. Billigt vitt vin. Som även A lagarna var förtjusta i. Med lite dricka så smakade det tydligen bättre.
Det var nog lika mycket lambrusco i den som det är Rioja i vino Tinto

• Gilla
slurppe99
  • Laddar…
J
Denna hade nog kunnat varit något för dig @AndersMalmgren, om än fjäderviktare jämfört med dina bordeaux. Initialt rejält med multna löv vilket jag tänker passar dig. Bra pinot noir från bourgogne - ca 340:- tillfälligt sortiment 2 v sedan. Pinot noir från bourgogone är ju bra, något helt annat än annan pinot noir, men kostar tyvärr en slant.

• Flaska Pinot Noir från Bourgogne och ett halvfyllt glas vin på ett köksbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
J
Först chardonnay från bourgogne, inte riktigt så fatig som de brukar vara så nästan som mellanting mellan smörig bourgogne-chardonnay och chablis.
Flaska bourgogne-chardonnay med två vinglas, ett delvis fyllt, på bord.
Skapa konto

Sen PN från samma producent. Bra men åt det lättare hållet.
Bourgogne-vinflaska med etiketten "Thibault Liger-Belair 2019 Bourgogne Les Grands Chaillots" bredvid ett glas med rödvin.
Skapa konto

Och sen Saint-Emilion på halvflaska med lite ålder. Tyvärr riktigt besvikelse, antingen otur med flaskan eller så är vinet på nedgång vilket kanske mest troligt. Mycket cabernet franc dessutom vilket inte är en favorit. Vasken.
Rödvinsglas med vin bredvid en öppnad halvflaska Saint-Emilion Grand Cru från 2002.
Skapa konto

• Gilla
ullberg och 1 till
  • Laddar…
Lambrusco har växt på mig, blivit lite tradition att ta en på maten när jag lunchar på Italien Cousin

Ett glas rött Lambrusco-vin på bordet framför en tom tallrik, med utsikt över regnig gata.
Skapa konto

• Gilla
Jonobe
  • Laddar…
Lite sugen på en fatig chardonnay. Sökte på "fatkaraktär chardonnay" sorterade på ålder

Sex flaskor chardonnay från olika regioner och årgångar visar på webbsida för vininköp.
Skapa konto

Samling av chardonnayvinflaskor med varierande priser och ursprung sorterade efter ålder.
Skapa konto

Någon som har erfarenhet av någon?

Drack Los Patricios 2016 i feb 2021. Den var ju bra. Inget superfynd för 249, men en habil chardonnay.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
M munge skrev:
Drack Los Patricios 2016 i feb 2021. Den var ju bra. Inget superfynd för 249, men en habil chardonnay.
Tänkte köpa den men slut :( fick bli 2017 från TS

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lambrusco har växt på mig, blivit lite tradition att ta en på maten när jag lunchar på Italien Cousin

[bild]
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:

[bild]

• Gilla
  • Haha
nino och 1 till
  • Laddar…
J
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Drack chilenaren idag till en kantarellmacka levererad av uber. Riktigt bra match till en kantarellmacka. Och rödvinskupan fungerade riktigt bra till detta fatiga vin.

Rödvinsflaska och glas med vitt vin på bord med rester av en måltid i bakgrunden.
Skapa konto

Edit: hemma själv med barnen, tror ni man fick mysmiddag med kidsen?

Två barn i vardagsrum; ett spelar på en laptop på en soffa, ett annat ligger med en surfplatta. Projektor installerad på väggen.
Skapa konto

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
J
Här blev det en ganska blöt kväll, dessa fick jag med på bild.
Vissas favoriter var albarinho och champagne, flaska 1 och 2, andras cava brut natur (flaska 3) och riesling (flaska 4) och jag är nog mer benägen att hålla med om det senare

• Fyra tomma vinflaskor radade upp på köksbänk, varierande sorter inklusive champagne och riesling.
    Skapa konto
  • Festmåltid med skaldjur, ostron och olika viner på ett dukat bord.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Andreas_jti och 2 till
  • Laddar…
En trevlig Rioja

Flaska Rioja-vin med etikett "San Vicente" på bord med glas, person i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
J
Aldrig varit så glad i vermouth tidigare men har väl typ bara druckit Martini rosso. Upptäckte att det var rätt trevligt ändå vid senaste Barcelona-visiten.

Denna fanns på lokala systemet och var riktigt bra. Rekommenderas.
Flaska med Antica Formula vermouth hållen i handen framför ett köksskåp.
Skapa konto
Glas med is och vermouth toppat med citronzest på ett bord.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Aldrig varit så glad i vermouth tidigare men har väl typ bara druckit Martini rosso. Upptäckte att det var rätt trevligt ändå vid senaste Barcelona-visiten.

Denna fast på lokala systemet och var riktigt bra. Rekommenderas.
[bild] [bild]
Inte min grej :)

J
Vinprovning idag med lokala munskänkarna. Tema Cote rotie med fokus på de s.k. la la la-vinerna.

Otroligt rolig provning, höjdarviner men knappast prisvärda.

• Flaskor av Cote Rotie-viner uppradade med korkar framför, tema för vinprovning.
    Skapa konto
  • Vinprovning med olika rödviner och bedömningsprotokoll på bord.
    Skapa konto
  • Presentationsbild visar information om olika Cote Rotie-viner med noteringar om druvblandning, terroir, fatlagring och provningsanteckningar.
    Skapa konto
  • Gilla
Andreas_jti och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.