Jag har precis gjutit platta till vårat fjällhus, tanken är att stomresa nästa sommar så grunden kommer stå över vintern. Den bör med råge hinna härda innan frosten kommer, brukar kunna dyka upp i september. Jag har täckt hela grunden för att den inte ska dunsta så snabbt men frågan är om jag ska låta pressarna ligga kvar över vintern eller låta den stå fritt ? Rent krasst så borde det ju inte vara ett problem då många tex gjuter uteplatser och dylikt utan problem som står oskyddade år efter år. Här kommer det troligtvis ligga runt 0,5m snö från november till April/Maj
Har försökt söka men inte funnit något solklart svar, jag har ju redan så att säga gjort jobbet med att täcka den men är det då bättre att sen täcka av den eller bara låta det vara som den står just nu.
Ett alternativ är att bara lägga en press över badrummen för att skydda golvbrunnarna litegrann då det är gruvgjutet runt dom och eftersom det är lägre så samlas det vatten där.
Värt att notera är också att huset har Alba balk i kanten runt om, den har dock redan stått en vinter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder