Hej!

Har en källardörr, med ytterdörr och innerdörr, som inte används. Tänkte att det kanske vore lämpligt att sätta in lite isolering mellan dörrarna under vintertid. Har ni tips på lämpligt material?

Mvh
Patrik
 
Tänker du lägga isolering mellan två dörrar i samma öppning?
Jag hade i så fall kört med en bit tillskuren cellplast/prr och satt fast på ena dörren med dubbelhäftande tejp. (Lite enkelt och provisoriskt)
 
Jag hade också satt frigolit om jag var du, sätt fast det med dubbelhäftande tejp.
 
Någon speciell frigolit man ska satsa? Vart köper man det enklast?

Ska sätta dit lite nya tätningslister (även på fönster). Har förstått att Silikon baserade är det bättre alternativet. Något speciellt typ/märke ni rekommendera?
 
Vanlig EPS 80 funkar bra, ta så tjock som du får plats med. Eventuellt kan man använda PIR om man vill ha bättre isolering per tjocklek. Valfritt byggvaruhus typ Bauhaus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.