Hej,
Duschstången i vårt badrum börjar bli lite sliten och hängig, och jag har så smått börjat leta efter en ny.
Duschen är ett hörn, men vårt badrum är dock så pass litet att en vanlig 90-graders duschstång (L-form eller ej) tar upp för mycket plats där toan står. För givetvis vill vi även i fortsättningen kunna utnyttja båda faciliteterna samtidigt.
Se bifogad bild som är någorlunda skalenlig, och illustrerar rätt bra vilket utrymme vi har att göra med och hur vår nuvarande duschstång ser ut. Duschen är således uppe i vänstra hörnet på bilden, och toan nere i det högra hörnet. Bilden motsvarar hela badrummet, dock orkade jag inte rita ut handfatet.
Så... någon som vet var man hitta ett sånt här duschdraperi? Jag har kollat på IKEA och några olika varuhus och nån bygghandel, samt på ett antal olika onlinebutiker utan framgång.
Hälsningar
/Jimi
Duschstången i vårt badrum börjar bli lite sliten och hängig, och jag har så smått börjat leta efter en ny.
Duschen är ett hörn, men vårt badrum är dock så pass litet att en vanlig 90-graders duschstång (L-form eller ej) tar upp för mycket plats där toan står. För givetvis vill vi även i fortsättningen kunna utnyttja båda faciliteterna samtidigt.
Se bifogad bild som är någorlunda skalenlig, och illustrerar rätt bra vilket utrymme vi har att göra med och hur vår nuvarande duschstång ser ut. Duschen är således uppe i vänstra hörnet på bilden, och toan nere i det högra hörnet. Bilden motsvarar hela badrummet, dock orkade jag inte rita ut handfatet.
Så... någon som vet var man hitta ett sånt här duschdraperi? Jag har kollat på IKEA och några olika varuhus och nån bygghandel, samt på ett antal olika onlinebutiker utan framgång.
Hälsningar
/Jimi
Ok, låter lite konstigt då det inte borde vara allt för ovanligt med trånga utrymmen, där en sån här duschstång kan passa perfekt.gaia skrev:
Jag har noll erfarenhet av plåtverkstäder, och har ingen aning var jag ska börja leta. En enkel googlesökning gav mest träffar gällande bilar.
Och är tanken att dom ska göra den helt från scratch? Eller ska man köpa in någon färdig stång som de kan bocka till utan att draperihakarna fastnar i vinklarna?
Någon som har någon som helst koll på vart jag kan vända mig och vad kalaset kan kosta?
Redigerat:
Jo, jag såg faktiskt en diskussion här på byggahus.se om en sån, och har faktiskt övervägt den. Men jag tror inte att den funkar i vårt fall då vi har en hylla som nog skulle sitta i vägen, och skulle denna "solfjäder" sitta ovanför den så skulle den i princip sitta precis uppe i taket och då kräva ett ca 30-40cm längre duschdraperi än normalt.Hemmakatten skrev:
Tack för site-tipsen, men även om dessa glasdörrar onekligen är snygga och praktiska så skulle den totala kostnaden och allt arbete vara lite väl mycket för oss just nu. Vi skulle t.ex behöva ta hit en rörmockare som monterade ner vår vattenburna handdukstork.Jan-Å skrev:
Att googla på duschstång var det första jag gjorde, och hittade inget vettigt då. Men jag tog en ny runda nu, och råkade snubbla över denna som verkar intressant:
http://www.smarthem.se/5059/p/draperistanger/draperistang-for-duschhorna-rundad/
Det finns duch stänger som du kan bocka till i önskad form.
Klicka här för att svara