Jag har ett tak med brant lutning. Taket täcker glipan för ventialtionen högst upp på väggpanelen enligt bilden.
Är detta ett problem för ventilationen in till luftspalten, att takets branta lutning "hindrar" inluft?
Är detta ett problem för ventilationen in till luftspalten, att takets branta lutning "hindrar" inluft?
även om taket skymmer betydligt mer än vad skissen visar?
Du har olika lufttryck så du får ändå en luftrörelse sen blir den inte lika vindpåverkad. Du vill inte att snö ska yra in så därför ska taket gå en bit nedanför vägglivet.
Om det blir tillräckligt med ventilation är omöjligt att svara på, beror på väldigt många andra parametrar också.
Om det blir tillräckligt med ventilation är omöjligt att svara på, beror på väldigt många andra parametrar också.
Klicka här för att svara
