Är det normalt att en gammal kall vind - 54 luktar just gammal vind? Spontant skulle jag svara ja? Men sen läser man runt och nej tydlugen ska de inte lukta alls, för lukt = problem. Alltid. Vår vind är delvis fylld med bråte, sågspån, nån gammal matta osv från tidigare ägare. Mitt emot kallvinden ligger ett sovrum och där finns ingen lukt. Dock tycker jag att trappen upp kan lukta lite. Trappen är också kall. Nere finns en liten hall innanför ytterdörren. Den är ganska kall också. Den hallen luktar också. Lite svårt att beskriva lukten. Gammal hö.. Gammalt trä.. Vet inte. Men inne i bostaden finns inte den lukten. I trappen till vinden finns en gammal plastmatta och väggarna nån sorts skiva med tapet tror jag.. Trappen är alltså orenoverad fortfarande. Funderar om jag ska va orolig över lukten?
Förlåt, jag missade det.D DorisDoris skrev:
OK gällande kallvind gäller följande: täta så inte fuktig varm luft tränger in i vinden, detta ger möglet en trevlig miljö att växa i.
Steg två är att ventilera vinden en aning.
Så... Ska jag täta vindsdörren då? Ventilation av vind har jag förstått är lite knepigt. Just kallvind alltså.S SvanteC skrev:
Vi har en vind från - 64 med cutterspån i. Precis som du har vi en "vindslukt" där uppe. Luktar inte dåligt och har ingen påväxt någonstans.
Förklaringen jag fått av flera är att det kan va det gamla cutterspånet som skapar lukten.
Förklaringen jag fått av flera är att det kan va det gamla cutterspånet som skapar lukten.
Klicka här för att svara