Jag håller på att förbereda mitt ryggåstak för isoleringen. Jag har spikat 45 mm reglar i takstolarna och satt oljehärdad masonite mellan dessa. Min fråga är nu, skall jag sätta vindavledare längst ned vid takfoten eller skall jag bara släppa ned masoniten mot takfoten.
Andledningen till att jag funderar på detta är att det är totalt 6 fack i ryggåstaket som mynnar ut i takfoten, de andra facken mynnar ut i kallvinden där jag har ”vanligt” platt tak med takstolar. Så i de fack som inte är dessa 6 sätter jag bara masoniten hela vägen till att takstolen slutar.

Jag funderar över detta eftersom, om jag sätter vindavledare i dessa 6 fack, så kommer ju ingen luft in i isoleringen?

Tacksam för svar!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.