I nästa 2 år har jag varit på jakt efter en billig vinds stege, men alla små 3m är konstant slut och kan max få in 2.4m i bilen.
Kunde köra med baklucka öppen, men som sagt alltid slut när jag tittat på nätet och i butiker.
500kr... x3-5 fanns det gott om.

Så för att komma ur problemet gjorde jag en idag.
Så från 2.4 bitar blev det en 3 m, 0.46-48mm bred.

Försökte först med bara en var sida, en i mitten +stegen= det vinglade så tänkte om och la en till på varje sida.
Redan när en extra på sidan blev den stum, inge svaj första steget.
20-25?meter läkt, 11kr/m så halva priset av en billig stege skruv.
För borrade med mindre borr än skruven och skruvade i.

Nu kan det roliga börja.. gräva bort runt 16m3 klutter spån på 90 m2 vind, 200mm spån, ska plasta ovan ifrån och sen glas ulla.

. En oavslutad trätrappa med sågspån på mattan, inne i ett hus under konstruktion eller renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trästege som leder upp till en öppen vindslucka i ett hus, synligt isoleringsmaterial, snedtak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
and.wei
  • Laddar…
Snygg stege, fixade själv en ny härom veckan. Plasten bör ligga under takstolarna

• Haha
Malainor
  • Laddar…
@
Malainor Malainor skrev:
I nästa 2 år har jag varit på jakt efter en billig vinds stege, men alla små 3m är konstant slut och kan max få in 2.4m i bilen.
Kunde köra med baklucka öppen, men som sagt alltid slut när jag tittat på nätet och i butiker.
500kr... x3-5 fanns det gott om.

Så för att komma ur problemet gjorde jag en idag.
Så från 2.4 bitar blev det en 3 m, 0.46-48mm bred.

Försökte först med bara en var sida, en i mitten +stegen= det vinglade så tänkte om och la en till på varje sida.
Redan när en extra på sidan blev den stum, inge svaj första steget.
20-25?meter läkt, 11kr/m så halva priset av en billig stege skruv.
För borrade med mindre borr än skruven och skruvade i.

Nu kan det roliga börja.. gräva bort runt 16m3 klutter spån på 90 m2 vind, 200mm spån, ska plasta ovan ifrån och sen glas ulla.

.[bild] [bild]
Annars är en vindslucka med inbyggd stege inte så dumt! Tex. https://www.stegfabriken.se/trappor/vindstrappor/dolle-clickfix-56-vindstrappa

MrJay
Vi har flera sådana stegar på vårt bygge som snickarna slänger ihop varje gång de behöver en snabb specialare. Vi kör dock med riktiga reglar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.