Hej har ett enormt ilandsproblem med min robotdammsugare. Har 2 st upphöjda golv i vårt hus som dammsugaren inte kommer över.
Bilden utan trälist är 19-20 mm hög och bilden med trälist är 30 mm hög. Har nu testat ett antal olika övergångslister, discount saker från Amazon "som skulle vara skitbra" Nivålister också. Problemet är att vinkeln blir för brant dammsugaren att ta sig upp på. Har funderat på att fixa själv då jag har tillgång till bra saker hos föräldrar men de bor långt bort.

Vad tror ni kanske om en handikappsramp(?) som man har mellan höjdskillnader mellan golv? Någon som har bra förslag på lösningar. Bredden på rampen/ nivålist/övergångslist spelar inte jättestor roll.
Har prövat med nivålister som har varit 8 cm breda innan och som såg bra ut, men har insett att det behöver vara bredare för att vinkeln ska vara mindre.

Övergång mellan parkettgolv och kakel med en nivåskillnad; ingen trälist syns, nivåskillnaden mäter cirka 19-20 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvnivåskillnad mellan träparkett och klinkergolv, höjdskillnaden är utan trälist 19-20 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är trägolvet ett klickgolv?
Jag hade försökt ta bort en eller två brädor och sen spacklat upp ett fall så att golven möts på samma höjd.

Jag får ont i tårna bara genom att se på bilderna 😅

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
ACME
I-landproblem fixas ibland bäst med I-landslösningar; köp fler dammsugare.

• Gilla
Jenpet och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.