Eftersom det nästan alltid dubbelpostas i tavlorna Villalarm och Teknik kan man utan förlust ta bort Villalarm. Gör bara forumet oöverskådligare med onödiga tavlor.
Tjyvar är väl också intresserade av det som skrivs om villalarm för att via andra inlägg lokalisera personen och för att läsa om larmens svagheter.