Visst betyder priset på en försäkring en hel del men sedan får man ju också se på vad man får för pengen när man väl behöver nyttja sin försäkring.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Så har någon erfarenhet av hur mina försäkringar/S&På är i skadeärenden? Snåla, svåra att ha att göra med, bra, svårt?

M Maggan Maxie Wennberg skrev:
Villaägarna har tidigare varit bättre tidigare anser jag. Där var det mer direkta kopplingar och guld-medlemskortet...nej varför slänga pengar på att uppfinna ett sådant? -Vi hamnade också i "träsket" med att man avslutade samarbetet med Gjensidige och gick in i samarbete med S&P. Via dom tecknade vi ny bilförsäkring men något missades vid övergången. Helt vårt eget fel att vi inte sade upp gällande försäkring men i vilket fall som helst ringde vi kundtjänst och talade med någon kvinna för att reda ut saken. Hon svarade och vi blev lugnade. Nu har vi blivit debiterade fel belopp och försöker reda ut det. När vi ringde tillbaka till kundtjänst svär dom sig fria på att vi ringt. Det finns inget i loggen. Vi tänkte att vi kanske ringt en annan kundtjänst och inser att det är två till "företag" som måste kontaktas, Villaägarna och Dina försäkringa (där grunden för bilförsäkringen ligger).
Systemet med att ha tre parter som är inblandade i en privatpersons enskilda försäkring är helt horribelt. S&P är ett vinstdrivande företag och dom lever inte på luft eller goodwill. Dina försäkringar säger att dom inte har något med själva avtalet att göra. Dom hanterar bara anmälda försäkringsskador. Villaägarna är någon slags mellanhand osv osv. Jag är inte nöjd. Jag som privatperson vill ha EN väg till mitt försäkringsbolag så jag kan lita på att det som sägs är rätt och att jag har möjlighet att förhandla. Överväger att lämna Villaägarna och bilförsäkringen kommer att hamna hos ett annat företag.
Villaägarna borde ha bättre koll på vilka dom samarbetar med och marknadsför, Söderberg & Partner ägnar sig till stor del åt kapitalförvaltning, tjänstepension mm, och nämndes nyligen i Privata Affärer som den ena av två bolag som stack ut när det gällde dålig rådgivning och placering av kundernas pengar i dyra lösningar som dom själva tjänade mest på. Jag tecknade bil- och villahemförsäkring hos dom enbart pga att det blev rätt mycket billigare trots att jag inte gillade försäljarens attityd men kommer definitivt att byta bolag till nästa period, fullmakterna och autogirot dom propsade på har jag redan annullerat. Jag är rätt övertygad om att dom kallt räknar med att många inte jämför/kollar priser varje år och att dom efter första året kan höja premierna.

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
M MagnusMaggie skrev:
Så har någon erfarenhet av hur mina försäkringar/S&På är i skadeärenden? Snåla, svåra att ha att göra med, bra, svårt?
Var i kontakt med dom nyligen ang fuktskada i mitt badrum, fick tillbaka villkor på 67 A4sidor som i princip gick ut på att de ej ersatte fuktskador orsakade av vatten….Mitt hus är snart 40 år så det var en del av resonemanget, för gammalt alltså, de ersätter hellre ett 10 år gammalt. Tycker att mitt som är gammalt och ändå hållt såpass länge borde ha guldstjärna?
MVH Dan-Owe

Även jag har haft problem med S&P felaktigt premier kraftigt höjda,efter kontakt ursäktade dom sig och sänkte,det hade blivit fel?,!, vid senaste förfallodag höjdes premin väsentligt igen, nu överväger jag att flytta allt från Villaägarna.
Kimba Kimba skrev:
[länk]

S*derberg och p*rtners är nog lite skurkiga...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.