12 367 läst ·
50 svar
12k läst
50 svar
Villaägarnas försäkringar hos Söderberg & Partners - oseriöst?
Ja, låter mycket märkligt i min värld. Finns alltid bolag som är villiga att tjäna 0kr första året om de ser för sig att de kan få in dig som långsiktig kund.C cpalm skrev:
Det är just sådana erbjudande JAG tar med i mitt årliga ”prut-samtal”. Men då måste man., som jag skrev tidigare, själv vara aktiv.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 016 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 016 inlägg
Pris!C cpalm skrev:Pratar du om pris då, eller någon sorts helhetsbedömning av erbjudandet?
Känns helt omöjligt att valfri random nyteckningspremie inte skulle slå din ordinarie premie. I synnerhet efter 40 år som kund.
Var själv kund under lång tid hos LF, men när premien var dubbelt så hög som alla andras (inklusive deras egen, om jag hade nytecknat) så var måttet rågat. Det går ju liksom inte ihop.
If, Folksam och WaterCircles fick lämna pris på båda försäkringar jag nämnde. Alltså nyteckning. Ingen av dem kunde matcha LF Östgöta.
Han på Folksam sade t.o.m. "LF kan vi aldrig matcha med dina förutsättningar".
Testade även på Compricer inför årets förnyelse av bilförsäkringen.
ICA försäkring kom närmast men var ändå 200:- dyrare på helåret.
Ja, om man prutat varje år i 40 år så kan man säkert ligga kvar på en rimlig premienivå. Men jag har ändå svårt att tro att man kan matcha de mest sockrade nyteckningserbjudandena. Det går ju liksom inte att motivera affärsmässigt att gå back på en kund år efter år.Z Zodde skrev:
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 016 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 016 inlägg
Har aldrig prutat utan betalat det försäkringen kostar.C cpalm skrev:
Har inget intresse av att hålla på med prutande när jag ser att priset jag har står sig utmärkt i konkurrensen.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 016 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 016 inlägg
Boende på landsbygden i en mindre villa med 70 m2 boyta, vilket är klart mindre än snittet, samt två större uthusbyggnader och en Renault Clio (2016) med körsträcka upp till 1000 mil är det som försäkras.Z Zodde skrev:
OK, en mycket liten kund alltså. Möjligt konkurrenter till LF inte gidder.N Nalleman64 skrev:
Var det storleken Folksam menade ”med dina förutsättningar ”..?
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 016 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 016 inlägg
Jag vet inte vad han menade men han sade flera gånger att det var meningslöst att försöka matcha LF.Z Zodde skrev:
F.ö. bör ett seriöst försäkringsbolag visa även en "mycket liten kund" samma intresse.
Jag är mycket nöjd med LF. Har heller inte tagit med det faktum att vi flera år fått återbäring utbetald. Det ger LF extra plus i kanten.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 016 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 016 inlägg
Snarare är det LF Östgöta som skall ha berömmet.C cpalm skrev:
Kan även nämna att när jag körde Volvo fick Volvia komma med kostnadsförslag - dyrare än LF.
När jag bytte till Renault fick Renault försäkring samma chans - klart dyrare än LF.
Nej, så funkar inte marknadsekonomi. Har du x timmar/resurser till ditt förfogande som säljare/hantverkare så lägger du dessa där avkastningen förväntas bli störst.N Nalleman64 skrev:
Sker i alla branscher. Skitjobb eller skitkunder (man inte vill ha) prisar man sig bara ut av.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 016 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 016 inlägg
Kortsiktigt tänkande.Z Zodde skrev:
Jag måste ju ha varit en drömkund för LF som i 40 år betalat min premie och inte har kostat dem en krona i utbetalning för skada.
Fast så är det ju med de flesta försäkringar - man vill inte vara utan dem men behöver tack och lov sällan eller aldrig använda dem.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 016 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 016 inlägg