915 768 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Du åker troligtvis på att köpa 6,4 lpm golvmattan för att slippa en tvärskarv på golvet, 11m vägg och 12 m bård (räknat utan miniräknare
)
250-300kg flyt det är dom stora dyrare posterna
Eftersom du ska ha vattenburen värme så tippar jag att det nog är 5-8 timmar bara i golvspackling om man räknar med restider osv, blir minst 2 spacklingar.
Golvläggning med svets och spackling av uppvik, 4-6h, hörn och vinklar tar tid
Väggsättning och bård 6h ev 3+3 +2 ifall man är 2 man vid Väggsättning
Sen är det jätteolika hur man jobbar, endel skopar och eller skrapar fallen, då har man kanske 2h där man äter och inte gör så mycket men man slipper handspackla fallet. Sen är det torktider, ibland så åker man på annat, ibland väntar man på tork för att kunna göra nästa moment samma dag.
Bestäm innan ni drar igång hur dom ska göra vid tvättnedkast osv där det väl måste bli en vertikal svets nånstans
250-300kg flyt det är dom stora dyrare posterna
Eftersom du ska ha vattenburen värme så tippar jag att det nog är 5-8 timmar bara i golvspackling om man räknar med restider osv, blir minst 2 spacklingar.
Golvläggning med svets och spackling av uppvik, 4-6h, hörn och vinklar tar tid
Väggsättning och bård 6h ev 3+3 +2 ifall man är 2 man vid Väggsättning
Sen är det jätteolika hur man jobbar, endel skopar och eller skrapar fallen, då har man kanske 2h där man äter och inte gör så mycket men man slipper handspackla fallet. Sen är det torktider, ibland så åker man på annat, ibland väntar man på tork för att kunna göra nästa moment samma dag.
Bestäm innan ni drar igång hur dom ska göra vid tvättnedkast osv där det väl måste bli en vertikal svets nånstans
Jag funderar även på hur det blir med väggarna. Såg på tarkett's hemsida att mattan bara är 2m hög. Hur mycket viker man upp från golvet på väggen? Och hur bred är bården? Jag vill ha matta ända upp i taket, ingen målad gips högst upp.
Mattan brukar man sätta på ca 202, har man vagn så blir det kanske 205 bården är 50 cm och ska överlappa ca 5cm så 245 - 250 är max eller dubbla bårder eller så köper man mer vägg och kapar till bård
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Bården är väl 50 cm, tror att Nino bara råkade skriva fel. Den kapas för att passa rumshöjden.Ramnemark skrev:
Vitsen med denna metod med två meter bred (=hög) väggmatta är ju att det inte blir några vertikalskarvar, eftersom man börjar och slutar vid en dörrkarm.
Men att hitta väggmatta och bård som passade ihop tycker jag var svårt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sidan 41 här i din tråd visar vår dusch.. (Med matta o bård)..
Ville eg inte ha bård, tyckte ingen passade ihop med nått :/..
Men ja, det blev ok tillslut ändå!
Jag förstår poängen/vitsen med systemet "väggmatta o bård"..
Men de kunde gjort det snyggare..
Ville eg inte ha bård, tyckte ingen passade ihop med nått :/..
Men ja, det blev ok tillslut ändå!
Jag förstår poängen/vitsen med systemet "väggmatta o bård"..
Men de kunde gjort det snyggare..
Vi får se vad det blir. Det blir nog board i samma matta eller samma stil men lite mörkare. Skulle fått den andra offerten idag men det verkar han glömt. Skulle fått den förra fredagen men fick den inte då heller. Vi får se om de vaknar till.
Var på arbetsintervju hemma i Halmstad idag och det lät lovande så vi får se i nästa vecka hur framtiden blir
Var på arbetsintervju hemma i Halmstad idag och det lät lovande så vi får se i nästa vecka hur framtiden blir
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ett litet steg framåt.
Häftat fast armeringsnätet och tejpat så inte flytspacklet rinner ner i bjälklaget.
Fick även den andra offerten idag.
Det skiljer bara 500kr mellan de båda företagen så kostnaden ligger väll runt 30 000kr.
Däremot innehåller de vissa saker som är gjorda och tex att flytspacklingen är prisad i kilo, inte mm vilket är dt end jag är intresserad av. Om nu inte 250 kg räcker så har ju företaget räknat fel. Jag vill ha 25mm + fall i priset.
Häftat fast armeringsnätet och tejpat så inte flytspacklet rinner ner i bjälklaget.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fick även den andra offerten idag.
Det skiljer bara 500kr mellan de båda företagen så kostnaden ligger väll runt 30 000kr.
Däremot innehåller de vissa saker som är gjorda och tex att flytspacklingen är prisad i kilo, inte mm vilket är dt end jag är intresserad av. Om nu inte 250 kg räcker så har ju företaget räknat fel. Jag vill ha 25mm + fall i priset.