915 751 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jo med facit i hand så verkar det som jag skulle ha gjort det. Jag känner mig osäker på VA så därför tig jag in (trodde jag) proffs. Nu vet jag hur den skall monteras så nu ska jag bara beställa hem grejerna och få det rättAndersMalmgren skrev:
Thomas33 bild är så som vi gjort kring alla brunnar innan.. Skulle rekommendera att även du satsade på det! (Liknande iaf)
Grymt trist när det blir fel, men jäkla bra att komma på det innan man kommit för långt..
Grymt trist när det blir fel, men jäkla bra att komma på det innan man kommit för långt..
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Hoppas att du inte får för mycket tid till våren dock.Ramnemark skrev:
Det kommer ju oroande rapporter från Stavanger/Tananger och offshore-industrin.
Men du har väl gjort dig oumbärlig förstås
(Hotell Hummern i Tananger var vårt första landfall efter Jössingfjord en gång för länge sedan.
Käkade vitvinsmarinerade musslor och lyssnade på dånet från supplyskeppen.
Du flyger väl över där, och över Kvitsøy, på väg till jobbet?)
Följer redan och kommer följa detta med intresse, då vi ska renovera badrum så småningom.
Man tappar ju förtroendet för hantverkare, iaf vad gäller noggrannhet. Dom flesta verkar kunna sin sak, men de rörmokare vi haft hittills, har inte varit några höjdare. Killen som va här o plugga mina rör svara i telefon, o medan han snackade (med sin kollega) stod han o högg med kniven i murbruket på källarväggen och började karva ur bitar. Jag bara :screwy: asså vaaaa????
Haha...
Man tappar ju förtroendet för hantverkare, iaf vad gäller noggrannhet. Dom flesta verkar kunna sin sak, men de rörmokare vi haft hittills, har inte varit några höjdare. Killen som va här o plugga mina rör svara i telefon, o medan han snackade (med sin kollega) stod han o högg med kniven i murbruket på källarväggen och började karva ur bitar. Jag bara :screwy: asså vaaaa????
Haha...
Jo Norge har kraschat helt och jag söker jobb hemma nu. Vi får se vad framtiden har att erbjuda....,KnockOnWood skrev:Hoppas att du inte får för mycket tid till våren dock.
Det kommer ju oroande rapporter från Stavanger/Tananger och offshore-industrin.
Men du har väl gjort dig oumbärlig förstås![]()
(Hotell Hummern i Tananger var vårt första landfall efter Jössingfjord en gång för länge sedan.
Käkade vitvinsmarinerade musslor och lyssnade på dånet från supplyskeppen.
Du flyger väl över där, och över Kvitsøy, på väg till jobbet?)
Ja jag är ju hantverkare själv så jag kan inte hata alla, men man blir trött.danpih skrev:Följer redan och kommer följa detta med intresse, då vi ska renovera badrum så småningom.
Haha...
Hade jag inte upptäckt detta innan tätskiktet var på plats så vet jag inte vad jag hade gjort.
Rörläggaren hade fått betala för att allt görs om, men det hade nog inte hänt....
Väggen där skåpen/kommoden ska stå är nu klar.
Lite trixigt att mäta ut vart vägguttagen skall vara.
Flyttade även ut skåpet till golvvärmen då det självklart ska vara i liv med färdig vägg och inte med reglarna
:x Har även dragit fram 230V till pumpen och 24V till regulatorn.
Om ni undrar över OSB-skivan så var de så att K-Rauta hade bara 6st plywoodskivor när jag var där.
Jag körde då till Byggmax som inte heller hade någon plywood, däremot hade dem 15mm OSB.
Satte den skivan där det inte kommer vara någon fukt eller hänga något i väggen.
Lite trixigt att mäta ut vart vägguttagen skall vara.
Flyttade även ut skåpet till golvvärmen då det självklart ska vara i liv med färdig vägg och inte med reglarna
Om ni undrar över OSB-skivan så var de så att K-Rauta hade bara 6st plywoodskivor när jag var där.
Jag körde då till Byggmax som inte heller hade någon plywood, däremot hade dem 15mm OSB.
Satte den skivan där det inte kommer vara någon fukt eller hänga något i väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Dagens framsteg.
OSB färdig på väggen mot dörren.
Har även sågat ut för pottorna till spottarna och satt dit en takdosa.
Rörläggaren var här och lämnade en plåt så jag kan få rören till duschblandaren på rätt cc-mått.
Nu väntar jag bara på plattan till brunnen sen kan golvet bli klart och den sista plyfan komma upp.
Sen är det dags för gipsning
Efter det ska vi ha tag på en mattläggare. Lite knepigt nu när bilen är på lagning.
OSB färdig på väggen mot dörren.
Har även sågat ut för pottorna till spottarna och satt dit en takdosa.
Rörläggaren var här och lämnade en plåt så jag kan få rören till duschblandaren på rätt cc-mått.
Nu väntar jag bara på plattan till brunnen sen kan golvet bli klart och den sista plyfan komma upp.
Sen är det dags för gipsning
Efter det ska vi ha tag på en mattläggare. Lite knepigt nu när bilen är på lagning.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fantastiskt jobb måste jag säga, jättekul att följa arbetet!
Nej det blir inte kakel på väggarna.nino skrev:
Ja det blir lite tråkiga hörn men det var inget det gick att göra något åt. Badrummet hade blivit för litet om jag hade reglat upp hela väggen med 120mm som det är runt golvvärmeskåpet.
Men han får väll ta betalt där efter