Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Kolla på brunnstillverkarens hemsida i monteringsanvisningarna hur brunnen ska monteras, i länken jag la in står det hjälpmedel men jag tror den ska användas

Jag vet inte om han tänkt nått alls. Det är ingen totalentrprenad utan rörläggaren skulle bygga om avlopp och byta brunnen och ta bort gamla rör när golvet var öppet. Sen är det en annan firma som ska flytspackla och lägga matta.

Vad tycker ni är bäst att göra?
Jag vill inte att det blir fel, det läggs massor med pengar på detta badrummet.

Det kommer alltså bli golvspån underst. Sedan armeringsnät, 12mm golvvärmeslang, flytspackel och sedan matta.. Brunnen borde väll vara i liv med flytspacklet och inte golvspånet?

ja kanten på brunnen ska vara i liv med spånet.
Ska du ha matta som ytskikt?

Ja jag ska ha matta som ytskikt.
Men om du står där jag står nu. Hade du köpt en monteringsplatta och en förhöjningsring 25mm då?

Jag kan såga ut 30x30 i golvspånet, kortla så jag kan fästa monteringsplattan? Då borde det vara enligt konstens alla regler?

jag skulle aldrig montera en brunn åt en kund utan monteringsplatta.

Ja kan du såga upp och få dit reglar, ska vara samma dimension som bjälklaget egentligen, och skruva det så det blir stumt så är det ju rätt.
Men frågan är om du kommer åt?

Det låter lite väl extremt att ha samma dimension som på bjälklaget? Det är 170 om jag minns rätt. Jag kan såga bort sista biten av golvspånet och helt enkelt byta det. Då får jag även bort glipan i plattan jämte.

Det är lite tråkigt eftersom jag pratade med rörläggaren om hur golvet skulle bli och han byggde upp under brunnen så den skulle komma i rätt höjd... Känns som man borde få bra jobb för 620kr/t

ja det är det kanske...

Det är ju lite så där när man anlitar folk som ska kunna och det ändå blir fel

Bröt upp spånet innan limmet härdar för bra. Så här ser det ut.......

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Jag får nog ta och fundera på en annan rörläggare. Jag mätte bara för säkerhetsskull så rören till duschen kommer ut cc160 som blandaren är. De sitter såklart på cc150. Så nu får jag skära upp plasten och göra om det med. Han jobbade nog gratis den dagen.......

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Haha, vad fan... Ibland får man ju fundera på om man borde tvinga alla hantverkare att blåsa i alkotestare innan arbetet påbörjas...

Som thomas33 skriver är precis så som jag gjort alla de gånger jag monterat en golvbrunn (eller mest vanligt, förberett för montage av golvbrunn). Har aldrig gjort det utan plattan.

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
Jag ska bygga något liknande. Ska skicka iväg en beställning på det som saknas. Får se hur mycket jag kan dra av från rörläggaren. Nu får jag skära upp duken, riva upp golvspånet och fixa en ny plåt till rören.

Riktigt surt! :thumbdown:

Men tur i oturen att felet upptäcktes innan ytskikt och allt var klart... Hoppas det löser sig.

• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Jo hade det gått så långt hade jag blivit galen. Det är synd att man ska behöva kontrollera allt själv. Vi hade en bra dialog när han var här och jag jobbade i badrummet samtidigt och förklarade/svarade på alla frågor. Därför har jag inte kontrollerat de han gjort förrens nu :(

Det är därför man gör viktiga moment som rördragning själv :D

• Gilla
b8q
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.