Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Låter kanon :). Det blir något sådant. Tack för tipsen :)

Idag lyckades jag pyssla ihop golvspånet.
Det gick trots att jag sågade en av skivorna fel.
Fick även upp en plyfaskiva till.
Imorgon ska jag börja bygga lådan där golvvärme-fördelningen ska sitta

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

Har du ingen monteringsplatta till brunnen?

Monteringsplatta? Rörläggaren lämnade den så och sa att det var färdigt. Vad är det för platta?

Det är en sån där fyrkantig historia som sitter runt om golvbrunnen. Typ sån här, här från Purus:

fal-qbank-873292431825567745.jpg
Skapa konto

Nej det har jag inte fått. Brunnen står på en regel, precis som den gjorde innan jag rev badrummet. Går det att montera den efteråt nu när jag limmat och skruvat golvspånet? Eller klarar sig brunnen som den är?

Vart kan man köpa den som privatperson?

Golvet ska även flytspacklas, hur gör man med den plattan för att ställa in höjden?

Jag tror inte det är något krav att ha den plattan direkt, utan det är väl mer ett hjälpmedel till att få en stabil montering. Och det förenklar ju oerhört när man ska lägga golvspån, som då hamnar i liv med kanten på plattan.

Ja det hade varit bra att ha innan jag la spånet. Men golvet ska flytas 25mm så det hade ju nästan gått att ha den ramen på golvspånet?

Man ska ju bygga ett regelverk mellan golvbjälkarna som plattan och spånet ligger på, plattan är 30*30cm så det blir nog svårt...

Om den klarar sig kan nog ingen svara på... det är hur som inte enl monteringsanvisningarna. Golvbrunnen är det mest kritiska delen i badrummet så där bör man inte chansa...

Finns på Dahl, där brukar det väl gå att få handla om man betalar kontant, byggvaruhus eller rörmokare borde ha

om det är Jafo så finns det med en 12mm ring att lägga under brunnen, är det purus så är det den kanten som sticker upp, blir det elvärme?

varför ska du flyta 25mm?
Då får man använda en förhöjningsring istället, antingen en 25mm eller en 13mm om man använder ringen under brunnen

Det finns förhöjningsring med ben som man klipper av på önskad höjd. Ser även ut som om du fått en glipa mellan dina golvspån jämte brunnen. Men den kanske inte är ditskruvad än?

Det är vattenburen golvvärme som kommer. Minsta flytspackel-höjd är 22mm. Frågan är om jag ska ringa rörläggaren då för det är han som monterat brunnen. Men det fanns ju inget golvspån då. Om det inte är enligt monteringsanvisningarna så har rörläggaren gjort fel.....

mattetvilling skrev:
Det finns förhöjningsring med ben som man klipper av på önskad höjd. Ser även ut som om du fått en glipa mellan dina golvspån jämte brunnen. Men den kanske inte är ditskruvad än?
Det är en glipa där men den är skarvad på en regel. Sågade av plattan fel så falsen passar inte....

Ring och hör vad tanken är, det skadar ju inte. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.