915 756 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Idag lyckades jag pyssla ihop golvspånet.
Det gick trots att jag sågade en av skivorna fel.
Fick även upp en plyfaskiva till.
Imorgon ska jag börja bygga lådan där golvvärme-fördelningen ska sitta
Det gick trots att jag sågade en av skivorna fel.
Fick även upp en plyfaskiva till.
Imorgon ska jag börja bygga lådan där golvvärme-fördelningen ska sitta
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej det har jag inte fått. Brunnen står på en regel, precis som den gjorde innan jag rev badrummet. Går det att montera den efteråt nu när jag limmat och skruvat golvspånet? Eller klarar sig brunnen som den är?
Vart kan man köpa den som privatperson?
Golvet ska även flytspacklas, hur gör man med den plattan för att ställa in höjden?
Vart kan man köpa den som privatperson?
Golvet ska även flytspacklas, hur gör man med den plattan för att ställa in höjden?
Jag tror inte det är något krav att ha den plattan direkt, utan det är väl mer ett hjälpmedel till att få en stabil montering. Och det förenklar ju oerhört när man ska lägga golvspån, som då hamnar i liv med kanten på plattan.
Man ska ju bygga ett regelverk mellan golvbjälkarna som plattan och spånet ligger på, plattan är 30*30cm så det blir nog svårt...
Om den klarar sig kan nog ingen svara på... det är hur som inte enl monteringsanvisningarna. Golvbrunnen är det mest kritiska delen i badrummet så där bör man inte chansa...
Finns på Dahl, där brukar det väl gå att få handla om man betalar kontant, byggvaruhus eller rörmokare borde ha
om det är Jafo så finns det med en 12mm ring att lägga under brunnen, är det purus så är det den kanten som sticker upp, blir det elvärme?
Om den klarar sig kan nog ingen svara på... det är hur som inte enl monteringsanvisningarna. Golvbrunnen är det mest kritiska delen i badrummet så där bör man inte chansa...
Finns på Dahl, där brukar det väl gå att få handla om man betalar kontant, byggvaruhus eller rörmokare borde ha
om det är Jafo så finns det med en 12mm ring att lägga under brunnen, är det purus så är det den kanten som sticker upp, blir det elvärme?
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Det finns förhöjningsring med ben som man klipper av på önskad höjd. Ser även ut som om du fått en glipa mellan dina golvspån jämte brunnen. Men den kanske inte är ditskruvad än?
Det är vattenburen golvvärme som kommer. Minsta flytspackel-höjd är 22mm. Frågan är om jag ska ringa rörläggaren då för det är han som monterat brunnen. Men det fanns ju inget golvspån då. Om det inte är enligt monteringsanvisningarna så har rörläggaren gjort fel.....