Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Du missförstår Kristina. Duschen är 100x100 så brunnen blir ju i duschen. Och brunnen runt 65x65 från väggen.

Skulle väl inte vara några problem att lägga fallet längre ut från väggen. Blir bara lite mer att handspackla. 😅

De kanske du redan vet, men de är bra att stötta själva avloppsbrunnen med någon extraregel innan man lägger på golvskivorna.

Även om fru Ramnemark inte vill stå på brunnen så finns de säkert andra som står/går på den. 😀 aldrig fel med förstärkningar!

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Satsuki
Ramnemark skrev:
Du missförstår Kristina. Duschen är 100x100 så brunnen blir ju i duschen. Och brunnen runt 65x65 från väggen.
Men då är det ju inga konstigheter :thumbup:

En sån där lång golvbrunn då, som går längs bakre väggen? :)

richardtenggren
  • Gilla
D_a_g_g och 1 till
  • Laddar…
Det blev en vanlig jafo brunn :)

Idag har Rörläggar-Robban varit här och dragit om rören i badrummet.
Vi drog nya pex-slangar till duschen och toaletten.
Efter han stack så monterade jag tillbaka taket i gäst-wcn så vi kan få rent och städat där :)
Om jag får ventilationsprylarna imorgon så kan jag börja lägg golvspån.

Fick även ett presentkort på K-rauta för att de hade slarvat bort kakelsågen jag köpte.
Det är bra goodwill!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Någon som har något bra tips på hur man får bort silikon från golvet? Rörläggaren har nog trampat i det han geggar ihop avloppet med och sedan gått runt i huset. För nu är det glashalt på parkettgolvet, jag såg ut som bambi idag.

Är det bara att moppa golvet med diskmedel?

Frugan har moppat golvet en gång men det har inte gjort någon skillnad.

Silikonborttagare!
3860311A.jpg
Skapa konto

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Fanns inget liknande på K-rauta. Får se om jag hittar de hos någon annan bygghandel i stan. Har 10 mil till Bauhaus där den finns.

Annars har jag satt upp lite reglar idag och lagt tillbaka all isolering efter att rörläggaren drog om avloppet. Imorgon kommer kompisen och hjälper mig flytta fönstret och sätta upp den nya karmen till badrumsdörren :).

Nu ska det tittas på "Making a Murderer" :)

Biltema har, annars blandar du bara lite citronsyra i vattnet du golvmoppar med!
Eller pressar ett par vanliga citroner!

Vi ska testa. Vi har citronsyra hemma :). Det är bara en tidsfråga innan någon skadar sig annars. Glashalt :)

Idag har jag penslat reglarna som var i duschhörnan med Boracol. Det var lite mögelfläckar efter den mysiga spånskivan som var där. Slängde även isoleringen som var i duschhörnan eftersom den luktade lite illa.

Imorgon kommer snickaren så vi kan flytta fönstret.

Utlåtande på "Making a murderer"?? Har funderat på att titta.. vi har nyss kollat klart på "how to get away with murder" - den var smart och sevärd/underhållande :thumbup:

Snigla skrev:
Utlåtande på "Making a murderer"?? Har funderat på att titta.. vi har nyss kollat klart på "how to get away with murder" - den var smart och sevärd/underhållande :thumbup:
Den måste ni se. USAs rättssystem är så sjukt och korrupt att man blir mörkrädd. Nog för att det är synd om Steven Avery, men hans brorson's fall är så sjukt så man nästan aktivt vill engagera sig i det. Det hade aldrig hänt i Sverige.
Har även tittat på The Jinx, men den är i princip raka motsatsen mot Making a Murderer. Där är det ganska tydligt att han begått allt som påstås :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.