Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Ramnemark skrev:
Idag har det hänt lite :)
Började med att byta ut de gamla eldosorna till nya och sätta ihop dem så de passar i kombibram.
Efter det sågade jag bort den gamla bjälken (huset har inte rasat än :) ) och sågade upp hålet till tvättnedkastet. Sedan kapade jag ner ventilationsröret i rätt längd och satte dit.
Jag han även med att montera lite nya dosor till brytare och termostat :)

Såhär är planen med tvättnedkast. Snedvägg med toalett framför (frun har ritat:p)
:thumbup:
Superbt! Om jag bygger själv någon gång, så ska jag utan tvekan installera ngt liknande. Kanske även en mathiss från köket, så frugan kan skicka ner kall öl från kylen direkt till tvsoffan i källaren när man blir törstig mitt under championsleague matchen. Tack för inspirationen :)

Badlakan är inga problem. Har samma dimension som lorens här på BH och han fick ner lakan och täcken utan att det fastnade. 25 cm är rätt brett när man ser röret på nära håll :)

• Gilla
Marcussjogren
  • Laddar…
academia skrev:
:thumbup:
Superbt! Om jag bygger själv någon gång, så ska jag utan tvekan installera ngt liknande. Kanske även en mathiss från köket, så frugan kan skicka ner kall öl från kylen direkt till tvsoffan i källaren när man blir törstig mitt under championsleague matchen. Tack för inspirationen :)
Du får skaffa ölkyl i källaren ;). Jag ska göra iordning baren vi har i gillestugan så är det nära till ölen från man-caven sedan ;)

Redigerat:
Nu har jag beställt toaletten.
I princip allt är inköpt nu.
Tackvare rabattkoderna jag hittat här på BH har jag sparat några tusenlappar på badrummet. Sparade precis 380kr på toalettstolen :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
M
Ramnemark skrev:
Du får skaffa ölkyl i källaren ;). Jag ska göra iordning baren vi har i gillestugan så är det nära till ölen från man-caven sedan ;)
Har alltid velat ha en sån "ölrutchkana" som dem har i Jönssonligan! Byggd av hängrännor och böjar till densamma :D

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Marcussjogren skrev:
Har du tänkt tillverka något "Petverktyg"? :D

Tänker mig när en av ungarna (eller du själv) provar att knö ner ett badlakan eller så :D :D
90-graders böjen kommer nog bytas mot ett T-rör istället. Då blir inte svängen så lång utan man kastar tvätten nästan rakt ned. Snedväggen blir så långt ut med denna :)

M
Ramnemark skrev:
90-graders böjen kommer nog bytas mot ett T-rör istället. Då blir inte svängen så lång utan man kastar tvätten nästan rakt ned. Snedväggen blir så långt ut med denna :)
Ah ok! Det ser bra ut i alla fall! Och som du säger så är det säkert mycket större när man ser det i verkligheten. Hade gärna haft ett eget tvättnedkast :D

Det har hänt lite idag men knappt värt att fota. Har borrat hål och satt dosor för spottarna som skall vara i bastun. Det blir nog klart imorgon :).

Eftersom led-spottarna bara behöver 5cm luft (5mm ovanför spotten) så har jag satt vanliga apparatdosor över. Kanske inte helt perfekt men det funkar

image.jpg
Skapa konto

Har även beställt T-röret till tvättnedkastet och lite andra ventilationsgrejjer så jag kan få in röret från duschen i källaren in i väggen :)

Hej!

Hur har du tänkt att tvätten landar?

Mina föräldrar har tvätt nedkast och de har det i en garderob i badrummet och tvätten landar en våning ner i motsvarande garderob i tvättstugan.

Ska bli kul att se fortsättningen.

//Mathias

Det blir i en tvättkorg som kommer stå under röret. Tanken är att slippa släpa tvättkorgen från toaletten på ovanvåningen till tvättstugan på bottenvåningen. Jag har garderober i tvättstugan som tvätten hade kunnat hamna i men då hade jag fått byta plats på duschen. Och den vill jag ha där den är :)

kombinera duschen med tvättbräda i botten. spar ström när du kan duscha och tvätta samtidigt. :thumbup:

• Gilla
D_a_g_g och 1 till
  • Laddar…
Idag har jag fixat spottarna i bastun och fiskat ner ett vägguttag till frysen i tvättstugan.
Jag tror jag har hittat vilken ikea modell det är på skåpen i tvättstugan med.
Får såga sönder ett helskåp och bygga om det till ett överskåp istället.
Skåpsluckorna verkar heta Veddinge iallafall :)

Tyvärr upptäckte jag att ytterväggarna i tvättstugan är isoleradebpå insidan med mineralull.
Det luktar inget alls i källaren, men såfort jag körde hålsågen igenom plasten i väggen så började det lukta unket.
Inte mögel men typ instängd gammal fukt. Hoppas tvättstugan håller 10 år innan jag måste riva den och göra allt rätt :)

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

För att slippa lukten i tvättstugan så tätade jag först plasten men även boxen, nu luktar där inget :)

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Marcussjogren
  • Laddar…
Veddinge, har tre sånna luckor i måtten 60x40 (BxH) ligger och skräpar. Dessa kan jag skänka bort om du behöver, nackdelen är väl att de finns ca 55 mil från Halland.

Fan va dumt att de är så långt borta, för jag behöver bara 1 men exakt det måttet :)

Hur akut? Polarens svärmor bor i brännögård. Vet inte när han ska dit nästa gång dock.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.