915 763 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ramnemark skrev:Idag har det hänt lite
Började med att byta ut de gamla eldosorna till nya och sätta ihop dem så de passar i kombibram.
Efter det sågade jag bort den gamla bjälken (huset har inte rasat än) och sågade upp hålet till tvättnedkastet. Sedan kapade jag ner ventilationsröret i rätt längd och satte dit.
Jag han även med att montera lite nya dosor till brytare och termostat
Såhär är planen med tvättnedkast. Snedvägg med toalett framför (frun har ritat)
Superbt! Om jag bygger själv någon gång, så ska jag utan tvekan installera ngt liknande. Kanske även en mathiss från köket, så frugan kan skicka ner kall öl från kylen direkt till tvsoffan i källaren när man blir törstig mitt under championsleague matchen. Tack för inspirationen
Du får skaffa ölkyl i källarenacademia skrev:
Redigerat:
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
90-graders böjen kommer nog bytas mot ett T-rör istället. Då blir inte svängen så lång utan man kastar tvätten nästan rakt ned. Snedväggen blir så långt ut med dennaMarcussjogren skrev:
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Ah ok! Det ser bra ut i alla fall! Och som du säger så är det säkert mycket större när man ser det i verkligheten. Hade gärna haft ett eget tvättnedkastRamnemark skrev:
Det har hänt lite idag men knappt värt att fota. Har borrat hål och satt dosor för spottarna som skall vara i bastun. Det blir nog klart imorgon
.
Eftersom led-spottarna bara behöver 5cm luft (5mm ovanför spotten) så har jag satt vanliga apparatdosor över. Kanske inte helt perfekt men det funkar
Har även beställt T-röret till tvättnedkastet och lite andra ventilationsgrejjer så jag kan få in röret från duschen i källaren in i väggen
Eftersom led-spottarna bara behöver 5cm luft (5mm ovanför spotten) så har jag satt vanliga apparatdosor över. Kanske inte helt perfekt men det funkar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har även beställt T-röret till tvättnedkastet och lite andra ventilationsgrejjer så jag kan få in röret från duschen i källaren in i väggen
Hej!
Hur har du tänkt att tvätten landar?
Mina föräldrar har tvätt nedkast och de har det i en garderob i badrummet och tvätten landar en våning ner i motsvarande garderob i tvättstugan.
Ska bli kul att se fortsättningen.
//Mathias
Hur har du tänkt att tvätten landar?
Mina föräldrar har tvätt nedkast och de har det i en garderob i badrummet och tvätten landar en våning ner i motsvarande garderob i tvättstugan.
Ska bli kul att se fortsättningen.
//Mathias
Det blir i en tvättkorg som kommer stå under röret. Tanken är att slippa släpa tvättkorgen från toaletten på ovanvåningen till tvättstugan på bottenvåningen. Jag har garderober i tvättstugan som tvätten hade kunnat hamna i men då hade jag fått byta plats på duschen. Och den vill jag ha där den är 
Idag har jag fixat spottarna i bastun och fiskat ner ett vägguttag till frysen i tvättstugan.
Jag tror jag har hittat vilken ikea modell det är på skåpen i tvättstugan med.
Får såga sönder ett helskåp och bygga om det till ett överskåp istället.
Skåpsluckorna verkar heta Veddinge iallafall
Tyvärr upptäckte jag att ytterväggarna i tvättstugan är isoleradebpå insidan med mineralull.
Det luktar inget alls i källaren, men såfort jag körde hålsågen igenom plasten i väggen så började det lukta unket.
Inte mögel men typ instängd gammal fukt. Hoppas tvättstugan håller 10 år innan jag måste riva den och göra allt rätt
För att slippa lukten i tvättstugan så tätade jag först plasten men även boxen, nu luktar där inget
Jag tror jag har hittat vilken ikea modell det är på skåpen i tvättstugan med.
Får såga sönder ett helskåp och bygga om det till ett överskåp istället.
Skåpsluckorna verkar heta Veddinge iallafall
Tyvärr upptäckte jag att ytterväggarna i tvättstugan är isoleradebpå insidan med mineralull.
Det luktar inget alls i källaren, men såfort jag körde hålsågen igenom plasten i väggen så började det lukta unket.
Inte mögel men typ instängd gammal fukt. Hoppas tvättstugan håller 10 år innan jag måste riva den och göra allt rätt
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
För att slippa lukten i tvättstugan så tätade jag först plasten men även boxen, nu luktar där inget
Logga in
Skapa konto