Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Ramnemark skrev:
Jag spenderar mycket tid framför tvn.
Sluta med det och bygg istället! :D

Bygger dagtid, film kvällstid ;)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Jag spenderar mycket tid framför tvn. Biorum kanske är fel ord men filmrum kanske är mer rätt. Tyvärr så finns det en prio-lista och badrum och barn-sovrum ligger före där. Håller tummarna för 60-70% rabatt på golvet ovan med ;)
Behåll namnet och skaffa en projektor ;)
Du kommer inte ångra dig

AndersMalmgren skrev:
Behåll namnet och skaffa en projektor ;)
Du kommer inte ångra dig
Det blir projektor med. Har du några tips? Det blir iofs om nästan 2 år så det har väll kommit nya modeller då :)

Ramnemark skrev:
en prio-lista och badrum och barn-sovrum ligger före där.
Vänd listan upp och ner så blir vi nöjda. :)

Ramnemark skrev:
Det blir projektor med. Har du några tips? Det blir iofs om nästan 2 år så det har väll kommit nya modeller då :)
Det är lite dåligt med nya projektorn i övre medelklassen just nu (eller så kallade pro-sumer) . Från JVC är det min x35 som gäller fortfarande och den är från 2013 vilket är allt annat än nytt och från Sony finns det några nyare men de är i 4k klassen och kostar över 60 000 och uppåt

LCD ska du hålla dig bota från

Vi får se vad det blir. Jag kör på min 55" led tv nu och den funkar helt ok trots att den är 4 år. Kan bli en 65" nästa gång men större än så blir nog svårt med avstånd från soffa m.m.

Runt 25-40 tum per meter tycker jag är lagom, jag kör 120 tum på 4 meter

Då behöver jag knappt projektor. Det är ca 2,5m från soffan till tvn :)

Och inte behöver du någon fjärrkontroll heller ;)

• Gilla
Dhle
  • Laddar…
Det behöver jag. Nya tvapparater har ju helt oförståeliga knappar ;)

..och jag har problemet att försöka få till ett biorum "osynligt" i ett skånskt 1800-talshus..(teknik ska inte synas i så gamla hus ju.. Det föll direkt på mina högtalare haha..men har dolt sladdarna och letar tv-skåp för fullt!)..

Funderar oxå på lösning av projektorduk tex.. Pust :)

En projektor uppe under taket och en vitmålad vägg mittemot så är väl dina problem lösta Snigla?

Bara för att du bor i Skåne behöver du väl inte ha korsvirkesväggar inne, som Ramnemark :)

Projektorer med bra bild är dock inga små tingestar, och om man har lite takhöjd som tex vi har så kan inte projektorn sitta i taket då bilden kommer för högt upp. Bara lite tips

Jag kommer bygga en platsbyggd film-hylla på väggen mittemot tvn så där kommer jag dra fram ett 50mm rör från tv-bänken. :)

• Gilla
Riddarn 115
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.