Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Här är skissen på uterummet.
Den stämmer dock inte helt men hur jag tänkt mig. Det blir nog sadeltak på uterummet istället för detta. Taket slutar 1m innan altanen slutar så jag måste bygga ut ett litet tak under takutsprånget. Skjutdörrar mot resten av altanen. Men uterum blir det inte förrens sommaren 2017 så designen kan ändras :). Planen är iallafall att ha ett isolerat uterum :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Och här är skisserna på två av väggarna i biorummet. :o

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Kaminen i hörnet är en Husqvarna No. 80
image.jpg

Redigerat:
  • Gilla
lb_gbg och 1 till
  • Laddar…
Aha! Synligt mörkt trä? Lite svarta järnbeslag kanske? Kommer bli awesome! :thumbup:

Du ska väl inte ha vita väggar i biorummet? :d

AndersMalmgren skrev:
Du ska väl inte ha vita väggar i biorummet? :d
:rolleyes:

Ritning i svartvitt behöver inte nödvändigtvis betyda att verkligheten blir svartvit.

• Gilla
Dalbotant och 1 till
  • Laddar…
Jag antog att kaminen står i biorummet på bilden, men visst kan ju vara temporär plats.

Personligen är dedikerat biorum med mattsvarta väggar enda vinsten som möjligen skulle få mig att flytta från lgh till hus :D

Jag har inte ritat in alla tegelstenar men det kommer alltså bli korsvirkesväggar. Så det blir rött rustikt tegel och svarta bjälkar. Det kommer bli gjutjärnbeslag, stallfönster, kanske en ugnslucka, taklampa gjort på vagnshjul. Och alla svarta saker på ritningen är Eljo renova uttag för data, antenn, ström, högtalare och lite mer kul :)

• Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
På blocket hittade jag 1200 tegelstenar med rustik design som jag redan köpt :)

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

AndersMalmgren skrev:
Jag antog att kaminen står i biorummet på bilden, men visst kan ju vara temporär plats.

Personligen är dedikerat biorum med mattsvarta väggar enda vinsten som möjligen skulle få mig att flytta från lgh till hus :D
Bilden på kaminen är annonsbilden så det är inte mitt hus ;)

Kaminen kommer tyvärr endast vara en inredningsdetalj eftersom murstocken står i andra sidan av huset. Men tanken är att biorummet ska följa lite skånskt/halländskt 1700-tal

Här är en liten inspiration bild på hur väggen typ blir
PIX-HZRV7W.jpg
Skapa konto

Elementet kommer bytas till ett Lehovda Triplex i svart
triplex-Kopia1-736x410.jpg
Skapa konto

Bjälkarna jag köpt till korsvirkesväggarna
6627241445.jpg
Skapa konto

6631754699.jpg
Skapa konto

Tv-möbel, Tv-bord och filmhylla kommer byggas precis som denna hyllan är byggd
Hylla Man-Cave 2.jpg
Skapa konto

Och golvet jag önskade att jag hade råd och köpa
Unico_Oak_int01_web.jpg
Skapa konto

• Gilla
roli och 2 till
  • Laddar…
Det där kommer bli så sjukt snyggt! Tycker du skall sluta isolera ytterväggen och börja bygga biorum istället, bums! :)
Har ni funderat över att låta folk hyra in sig där? Jag står först i kön. ;)

Väggen var snygg!

Men inte bygger man väl upp en sådan som ren dekoration?

Jag kommer bygga upp den i ren dekoration jo. Tyvärr kommer de dröja då det finns lite annat viktigare att göra på huset först. Men jag ser mest fram emot detta rummet. Tyvärr blir det inte det golvet för det kostar 950kr/m2 :wow:

KnockOnWood skrev:
Men inte bygger man väl upp en sådan som ren dekoration?
Varför inte? Visst, det är ju mer rätt med äkta vara ... men bor man inte i ett 1700-talshus så gör man inte.

Jag håller med Dalbotös - Släpp allt du håller på med och bygg biorummet nu! Själv har jag liten eller ingen förståelse för fenomenet biorum, men när jag läser om dina planer gör jag mer än gärna ett undantag från min ståndpunkt!

• Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Jag spenderar mycket tid framför tvn. Biorum kanske är fel ord men filmrum kanske är mer rätt. Tyvärr så finns det en prio-lista och badrum och barn-sovrum ligger före där. Håller tummarna för 60-70% rabatt på golvet ovan med ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.