915 756 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Här är skissen på uterummet.
Den stämmer dock inte helt men hur jag tänkt mig. Det blir nog sadeltak på uterummet istället för detta. Taket slutar 1m innan altanen slutar så jag måste bygga ut ett litet tak under takutsprånget. Skjutdörrar mot resten av altanen. Men uterum blir det inte förrens sommaren 2017 så designen kan ändras
. Planen är iallafall att ha ett isolerat uterum 
Den stämmer dock inte helt men hur jag tänkt mig. Det blir nog sadeltak på uterummet istället för detta. Taket slutar 1m innan altanen slutar så jag måste bygga ut ett litet tak under takutsprånget. Skjutdörrar mot resten av altanen. Men uterum blir det inte förrens sommaren 2017 så designen kan ändras
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 325 inlägg
Du ska väl inte ha vita väggar i biorummet? :d
Renoverare
· Stockholm
· 20 325 inlägg
Jag antog att kaminen står i biorummet på bilden, men visst kan ju vara temporär plats.
Personligen är dedikerat biorum med mattsvarta väggar enda vinsten som möjligen skulle få mig att flytta från lgh till hus
Personligen är dedikerat biorum med mattsvarta väggar enda vinsten som möjligen skulle få mig att flytta från lgh till hus
Jag har inte ritat in alla tegelstenar men det kommer alltså bli korsvirkesväggar. Så det blir rött rustikt tegel och svarta bjälkar. Det kommer bli gjutjärnbeslag, stallfönster, kanske en ugnslucka, taklampa gjort på vagnshjul. Och alla svarta saker på ritningen är Eljo renova uttag för data, antenn, ström, högtalare och lite mer kul 
Bilden på kaminen är annonsbilden så det är inte mitt husAndersMalmgren skrev:
Kaminen kommer tyvärr endast vara en inredningsdetalj eftersom murstocken står i andra sidan av huset. Men tanken är att biorummet ska följa lite skånskt/halländskt 1700-tal
Här är en liten inspiration bild på hur väggen typ blir
Elementet kommer bytas till ett Lehovda Triplex i svart
Bjälkarna jag köpt till korsvirkesväggarna
Tv-möbel, Tv-bord och filmhylla kommer byggas precis som denna hyllan är byggd
Och golvet jag önskade att jag hade råd och köpa
Logga in
Skapa konto
Elementet kommer bytas till ett Lehovda Triplex i svart
Logga in
Skapa konto
Bjälkarna jag köpt till korsvirkesväggarna
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tv-möbel, Tv-bord och filmhylla kommer byggas precis som denna hyllan är byggd
Logga in
Skapa konto
Och golvet jag önskade att jag hade råd och köpa
Logga in
Skapa konto
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Väggen var snygg!
Men inte bygger man väl upp en sådan som ren dekoration?
Men inte bygger man väl upp en sådan som ren dekoration?
Jag kommer bygga upp den i ren dekoration jo. Tyvärr kommer de dröja då det finns lite annat viktigare att göra på huset först. Men jag ser mest fram emot detta rummet. Tyvärr blir det inte det golvet för det kostar 950kr/m2 :wow:
Varför inte? Visst, det är ju mer rätt med äkta vara ... men bor man inte i ett 1700-talshus så gör man inte.KnockOnWood skrev:
Jag håller med Dalbotös - Släpp allt du håller på med och bygg biorummet nu! Själv har jag liten eller ingen förståelse för fenomenet biorum, men när jag läser om dina planer gör jag mer än gärna ett undantag från min ståndpunkt!
Jag spenderar mycket tid framför tvn. Biorum kanske är fel ord men filmrum kanske är mer rätt. Tyvärr så finns det en prio-lista och badrum och barn-sovrum ligger före där. Håller tummarna för 60-70% rabatt på golvet ovan med