Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Åsa Lund
Tillökning på g? ❤

Katten tror att det är hans sovrum, men till semestern får han hitta någon annan stans att sova, då är det någon som paxat rummet 😳

• Gilla
Hojte och 7 till
  • Laddar…
Grattis :)

Lite jobb idag :)
Lagt golv i andra sovrummet, lister, inredning i garderob och måla dörrkarm.

Nylagt laminatgolv med skyddsplast och målarutrustning i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nymålat vitt garderobsskåp med hyllor och skohyllor, samt en vit dörrkarm och verktyg på golvet.
Skapa konto

Nyinstallerat laminatgolv med vit dörrkarm, verktyg och målartillbehör på golvet i förgrunden.
Skapa konto

Katten tror på allvar att det är hans sovrum, nu har han flyttat in 🤔

Svart katt som ligger i en grå spjälsäng i ett barnrum med väggmålning av träd och ugglor och en mobil ovanför.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
De andra djuren har ju eget rum,..:wow:

S
Ställ in en fullstor säng för snart delar du rum med katten. :p

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Jag och katten är bra polare. Han äter ostbågar, chips, popcorn, pommes och bearnaisesås så vi passar bra ihop :)

• Gilla
Lewdis och 2 till
  • Laddar…
Katten kan säkert bli vän med nykomlingen.
Har uppfattningen att kattor är snälla och smeksamma mot stora och små människor,
som inte är elaka mot dem.

Detta gäller visserligen inte bebisar, men våra två katter rör inte en fjäder på våra veckogamla kycklingar.
Vi tillhör ju alla samma familj tycks de tänka :)

Men varning: Katter drar på sig mycket fästingar när de smyger på gräsmarken, och det vill vi ju inte få på spädbarnet.

Fast å andra sidan gör nog tidig kontakt med hundar, katter, lamm, ponnies etc att vi slipper mycket av allergierna, som drabbar nutidens stadsmänniskor.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Då var det dags att börja på fasaden på öst-sidan. Den är ganska sliten och är väll egentligen den sidan ihop med syd-sidan som behövdes bytas. Men när man väl gör det så är det lika bra att göra hela huset.

Tyvärr han jag inte ta några bilder på hur långt jag kom för det började ösregna. Men panelen på takfoten är riven och spottarna är urkopplade :)

Sliten fasad på husets östsida med en stege lutad mot väggen och avkopplade spottar vid takfoten.
Skapa konto
Sliten grön fasad på östsida av hus med början av renoveringsarbete, stegar lutade mot väggen.
Skapa konto
Sliten fasadpanel på öst-sidan av ett hus med en stege lutad mot väggen.
Skapa konto

Ramnemark Ramnemark skrev:
Då var det dags att börja på fasaden på öst-sidan. Den är ganska sliten och är väll egentligen den sidan ihop med syd-sidan som behövdes bytas...
Behöver verkligen panelen bytas?
Är det inte bara lite färg som skall till?

Så blir huset som nytt igen. Är det åttiotal eller?

Ska du ha samma panel eller blir det något annat när du ändå byter?

Det blir samma panel bara andra färger. Jag har ju gjort 2/4 av huset så det blir samma :)

Upplyst veranda med mörkgrå panel och vit struktur, öppen svart dörr och en vägglykta.
Skapa konto

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Aha just ja! Ja då är det bäst om du fortsätter på samma linje(y)

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Behöver verkligen panelen bytas?
Är det inte bara lite färg som skall till?

Så blir huset som nytt igen. Är det åttiotal eller?
Den här sidan behöver bytas. Panelen har spruckit längs hela brädorna på en del. Och det är jobbigare att skrapa rent panelen än att byta den. Sen är huset lite felgjort med luftspalt och isolering så yttersta isolerskivan har möglat på de sidorna jag rivit. Lika bra att göra det rätt. Sen fixar jag elen i ytterväggarna, ser till att plasten är hel och lägger på 10cm isolering när jag ändå håller på.

Vi kommer även sätta in ett långt smalt fönster i trappan som blir mittemellan fönstren på utsidan :)

P.S Ja det är från 1980 :)

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Hade något liknande problem med vårt förra hus, byggt -69.
Tomterna var smala, 10 meter, och husen var 8 meter breda.

Så på en vägg kom solen aldrig åt och den ruttnade bokstavligen ner.
Det slog ut stora svampar på panelen, såg ut som en gammal björkstubbe ungefär.
Väggen fick bytas "in till gipset". Men sedan fick vi luftspalt, vilket saknades innan.

Att byta panel går snabbt och är roligt, och om man samtidigt kan klämma in lite extra isolering så känns det verkligen värt besväret.

Grattis till en kul sommar (y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.