Blir det så bra med järnvitriol inomhus, för jag antar att de sitter i skugga så solen kommer inte nå dit.
Vi tänkte ju ”måla” huset med det, men efter kollat på några hus i närheten så insåg vi att de nordliga fasaderna var mörka och fula i jämförelse med de sydliga.
Om vi inte sätter upp lamellgardiner så kommer solen verkligen åt, det är ju bara en massa fönster. Sen är det järnvitriol med silverbets jag länkade till .
Fukt kommer det däremot inte dit :/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Observera att järnvitriolen jag tänkt på innehåller silverbets
Nej, det krävs fukt och sol för att det ska bli riktigt vackert. Jag tror inte att det kommer att hända något om du använder det inomhus (som uterummet ändå kan räknas som).
Satsa på någon silvergrå lasyr istället, om det är färgen ni vill komma åt.
Det är söligt att måla med järnvitrol och det missfärgar det mesta det kommer i kontakt med så tänk på det.
Vet dock inte hur det åldras inomhus men prova en testbit. På bastun har vi järnvitrol (med lite lasyr) och viss panel sitter under tak och jag märkte då ingen skillnad i Hur den panelen åldrades ivf.
Att det missfärgar är inget problem, jag lägger golv, panel i tak efter takstolarna är behandlade. Jag tycker jag har svårt att hitta en bra lasyr som liknar resultatet av järnvitriol? Vill ha det riktigt silver. Man kanske kan köpa extra silverbets och blanda i när man behandlar dem?
Jag målade denna badtustuga med järnvitrol och silverbets så det receptet fungerar bra för det utseendet. Det tog dock ca 1 år av väder innan den riktiga färgen visade sig.
Vilken högtalare tycker ni jag ska köra i uterummet?
Funderar på Sonos Play 1 eller Play 3.
Har skapat en tråd om det här
Hade tänkt köpa på Black Friday
Från vänster är det:
Slipat-Oljat
Vitlutad+Gråbetsad+utspätt med vatten/oljad
Vitlutad+Gråbetsad/oljad
Vitlutad 2ggr+Gråbetsad/Oljad
Vitlutad 2ggr+Gråbetsad 2ggr/Oljad