911 238 läst ·
3 246 svar
911k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Idag hann jag spika upp panel under fönstren, koppla in en spot och en lampa, mäta ut och fräsa salningar med luftning till panelen. Man får mycket gjort när man är ensam hemma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu är nästan allt pill runt fönstren fixade.
Stuprör monterat
Andra utelampan monterad
Ställning riven
Nu kan man se lite mer hur det blir
Här ska det bli någon slags ingång till katten. En brygga upp och någon slags farstu/köldbrygga innan kattluckan
Stuprör monterat
Andra utelampan monterad
Ställning riven
Nu kan man se lite mer hur det blir
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Här ska det bli någon slags ingång till katten. En brygga upp och någon slags farstu/köldbrygga innan kattluckan
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Kalmar
· 139 inlägg
Tja!
Tjusigt!
Underkant av panelen har du säkert bara inte hinnit renkapa än, men jag tänkte lite på de övre sneda foderna, jag tycker det hade blivit lite renare och snyggare linjer på huset om du hade fortsatt som på min paintbild jag gjorde
MVH Jocke
Tjusigt!
Underkant av panelen har du säkert bara inte hinnit renkapa än, men jag tänkte lite på de övre sneda foderna, jag tycker det hade blivit lite renare och snyggare linjer på huset om du hade fortsatt som på min paintbild jag gjorde
MVH Jocke
Logga in
Skapa konto
Det är för sent nuJoachim Johansson skrev:
Håller med, du får kapa ut en liten trekant nu i efterhandJoachim Johansson skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 915 inlägg
Har varit lite dålig på att uppdatera men det går framåt. Jag har bytt all panel under takutskjutet. Tagit ner ställningen och monterat upp den inne i uterummet. Har även börjat på panelen under uterummet med 
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag har funderat lite på vilken färg jag ska måla de synliga takstolarna i. Första tanken var vit lasyr. Men eftersom hela taket är vitt och väggarna är ljusgrå så kanske det blir lite tråkigt. Min andra tanke är nu att behandla dem med järnvitriol med silverbets i. Vad tror ni om det? Om det inte blir bra så går det alltid att måla dem vita eller grå.
Det står att järnvitriol ska användas ute med detta rummet är ju lite mittemellan.
Vad tror ni?
https://www.bygghemma.se/golv-och-v...MI2Ne-jqe53gIVh-AYCh3_awbyEAQYASABEgKHd_D_BwE
Det står att järnvitriol ska användas ute med detta rummet är ju lite mittemellan.
Vad tror ni?
https://www.bygghemma.se/golv-och-v...MI2Ne-jqe53gIVh-AYCh3_awbyEAQYASABEgKHd_D_BwE