915 773 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Här är lampan från Kina. Man får inte alltid vad man tror. Som tur är fick jag pengarna tillbaka
Annonsbilden: Rödrostig
Lampan: Fel form och färg
Har beställt en annan då hela deras batch var fel från tillverkaren
Annonsbilden: Rödrostig
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lampan: Fel form och färg
Logga in
Skapa konto
Har beställt en annan då hela deras batch var fel från tillverkaren
Svårt att ta bild men idag har jag plastat 2/3 av taket. Skönt att slippa isoleringen.
Det finns roligare saker än att isolera underifrån
Det finns roligare saker än att isolera underifrån
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu har jag plastat klart och tejpat taket. Har slipat takstolarna så jag kan tejpa där och sätta gles. Beställde en Bosch Pex 400 för att slipa resten. Borde komma på fredag.
Imorgon blir det gles
P.S Det blev en Sonos One till uterummet
Är det vanlig furu som har detta mönster?
Imorgon blir det gles
P.S Det blev en Sonos One till uterummet
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Är det vanlig furu som har detta mönster?
Redigerat:
Gles uppe i taket och läkt uppe på väggen. Nu väntar jag på min nya slip så jag kan gå på takstolarna. Snart dags att börja på elen med.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Puh! Då har man plöjt alla 161 sidor! Kan bara säga, grymt snyggt allt du gör! Du verkar ha extremt bra fart med! Även om farten gick ner lite vid tillökningen
Har själv 2 små ligister på 2,5 år och snart året och vi hade inte renoverat så mycket innan iaf 2,5-åringen kom. Nu med 2 grabbar går renoveringen toklångsamt, men det får ta den tid det tar.
Du har betydligt högre hastighet än oss och gör större grejer, jättekul att följa tråden!
Ps. Hur gick det med betalning till rörläggare och mattläggare i slutändan?
Tror inte det framgått 
Du har betydligt högre hastighet än oss och gör större grejer, jättekul att följa tråden!
Ps. Hur gick det med betalning till rörläggare och mattläggare i slutändan?
Tack ska du ha. Där är nästan 50 sidor om badrummetE eddiw skrev:Puh! Då har man plöjt alla 161 sidor! Kan bara säga, grymt snyggt allt du gör! Du verkar ha extremt bra fart med! Även om farten gick ner lite vid tillökningenHar själv 2 små ligister på 2,5 år och snart året och vi hade inte renoverat så mycket innan iaf 2,5-åringen kom. Nu med 2 grabbar går renoveringen toklångsamt, men det får ta den tid det tar.
Ps. Hur gick det med betalning till rörläggare och mattläggare i slutändan?Tror inte det framgått
![]()
Det går väldigt långsamt med barn. Jag och frugan tar hand om grabben varannan dag så jag kan snickra runt 3ggr/veckan. Min förhoppning var att uterummet skulle vara klart i september, med lite tur är det klart innan påsk
Slipa Slipa Slipa
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bara lugn, det går lika långsamt med utflyttade barn ...Ramnemark skrev:
Tack ska du ha. Där är nästan 50 sidor om badrummet. I slutändan fick ingen av dem betalt. Jag ”sparade” 46 000kr men det tog 51 veckor att renovera. Vet inte om det var värt det
. Badrummet verkar hålla iallafall. Inga problem med något än så länge.
Det går väldigt långsamt med barn. Jag och frugan tar hand om grabben varannan dag så jag kan snickra runt 3ggr/veckan. Min förhoppning var att uterummet skulle vara klart i september, med lite tur är det klart innan påsk![]()
Haha ja, min pappa har varit hos oss och hjälpt till och gipsa hela dagen idag istället för att lägga golv hemma hos sig själv så nog sinkar jag fortfarande honom allt fast jag är utflugen sen några mån... år... snart ett par decennium