Status
Inte öppen för fler kommentarer.
S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Julpynt :)
Regnar ju. ;)

S sinuslinus skrev:
Regnar ju. ;)
Snöar sällan på julen här nere ;)

S sinuslinus skrev:
Regnar ju. ;)
Ja, vad trodde du att vi fick för nederbörd här? Snö? Det kommer nästan "aldrig" före jul här på västkusten...……:cry::cry::cry:

Edit: Äsch, blev visst tvåa på den.....

S
Bara lite kaxig för vi har haft det ett vitt lager hela veckan. Inte varje jul det är så här på ostkusten.

Här är lampan från Kina. Man får inte alltid vad man tror. Som tur är fick jag pengarna tillbaka

Annonsbilden: Rödrostig
En rödrostig industristil lampa designad som ett vattenrör med fel form och färg, annonserad på eBay.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lampan: Fel form och färg :sweat:
Lampa med fel form och färg, rödrostigt utseende, ligger på en vit duk mot granitbänk.
Skapa konto

Har beställt en annan då hela deras batch var fel från tillverkaren :)

• Gilla
Giraffens
  • Laddar…
Här är lampan från Kina. Man får inte alltid vad man tror. Som tur är fick jag pengarna tillbaka

Annonsbilden: Rödrostig
[bild]

Lampan: Fel form och färg :sweat:
[bild]

Har beställt en annan då hela deras batch var fel från tillverkaren :)
De ser ut som de sparat in på en massa delar!

Svårt att ta bild men idag har jag plastat 2/3 av taket. Skönt att slippa isoleringen.
Det finns roligare saker än att isolera underifrån :(

Delvis plastat tak under renovering med synlig isolering och träreglar.
Skapa konto
Tak med plastfolie delvis installerad för isolering, träsparrar och en stege i förgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Mikael.S och 5 till
  • Laddar…
Nu har jag plastat klart och tejpat taket. Har slipat takstolarna så jag kan tejpa där och sätta gles. Beställde en Bosch Pex 400 för att slipa resten. Borde komma på fredag.

Imorgon blir det gles :)

P.S Det blev en Sonos One till uterummet

Plastad och tejpad takkonstruktion med synlig isolering och slipade takstolar.
Skapa konto
Tak under konstruktion med plastfolie, isoleringstejp och en slipad takstol i förgrunden.
Skapa konto
Närbild av slipade takstolar i furu, plastat tak och måttband på byggplats.
Skapa konto

Är det vanlig furu som har detta mönster? :)

Redigerat:
  • Gilla
Mikael.S och 3 till
  • Laddar…
S
Furu är det.

• Gilla
Giraffens
  • Laddar…
Gles uppe i taket och läkt uppe på väggen. Nu väntar jag på min nya slip så jag kan gå på takstolarna. Snart dags att börja på elen med.

Tak under konstruktion med isolering och träreglar synliga, redo för slips och elinstallationer.
Skapa konto
Inredningsbygge med öppen takstol och horisontell väggpanelering med synlig läkt, redo för slipning och elinstallation.
Skapa konto
Tak och vägg under konstruktion med isolering och träreglar synliga, redo för slipning och elinstallation.
Skapa konto

• Gilla
Mikael.S och 5 till
  • Laddar…
Puh! Då har man plöjt alla 161 sidor! Kan bara säga, grymt snyggt allt du gör! Du verkar ha extremt bra fart med! Även om farten gick ner lite vid tillökningen :D Har själv 2 små ligister på 2,5 år och snart året och vi hade inte renoverat så mycket innan iaf 2,5-åringen kom. Nu med 2 grabbar går renoveringen toklångsamt, men det får ta den tid det tar.
Du har betydligt högre hastighet än oss och gör större grejer, jättekul att följa tråden!

Ps. Hur gick det med betalning till rörläggare och mattläggare i slutändan? :D Tror inte det framgått :)

E eddiw skrev:
Puh! Då har man plöjt alla 161 sidor! Kan bara säga, grymt snyggt allt du gör! Du verkar ha extremt bra fart med! Även om farten gick ner lite vid tillökningen :D Har själv 2 små ligister på 2,5 år och snart året och vi hade inte renoverat så mycket innan iaf 2,5-åringen kom. Nu med 2 grabbar går renoveringen toklångsamt, men det får ta den tid det tar.
Du har betydligt högre hastighet än oss och gör större grejer, jättekul att följa tråden!

Ps. Hur gick det med betalning till rörläggare och mattläggare i slutändan? :D Tror inte det framgått :)
Tack ska du ha. Där är nästan 50 sidor om badrummet :crysmile:. I slutändan fick ingen av dem betalt. Jag ”sparade” 46 000kr men det tog 51 veckor att renovera. Vet inte om det var värt det ;). Badrummet verkar hålla iallafall. Inga problem med något än så länge.

Det går väldigt långsamt med barn. Jag och frugan tar hand om grabben varannan dag så jag kan snickra runt 3ggr/veckan. Min förhoppning var att uterummet skulle vara klart i september, med lite tur är det klart innan påsk :rofl:

• Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
Slipa Slipa Slipa

Slipprocess av en träbjälke på skyddspapper med slipverktyg i förgrunden.
Skapa konto
Halvslipat trägolv med mörk fläck intill oslipad del, sliputrustning synlig, under renovering.
Skapa konto
Takbjälkar i trä och isoleringsmaterial under byggnadsrenovering.
Skapa konto
Ny slipad takstol med synlig isolering och en slipmaskin från Black & Decker i ett pågående renoveringsprojekt.
Skapa konto

• Gilla
Mikael.S och 1 till
  • Laddar…
Tack ska du ha. Där är nästan 50 sidor om badrummet :crysmile:. I slutändan fick ingen av dem betalt. Jag ”sparade” 46 000kr men det tog 51 veckor att renovera. Vet inte om det var värt det ;). Badrummet verkar hålla iallafall. Inga problem med något än så länge.

Det går väldigt långsamt med barn. Jag och frugan tar hand om grabben varannan dag så jag kan snickra runt 3ggr/veckan. Min förhoppning var att uterummet skulle vara klart i september, med lite tur är det klart innan påsk :rofl:
Bara lugn, det går lika långsamt med utflyttade barn ...

• Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Haha ja, min pappa har varit hos oss och hjälpt till och gipsa hela dagen idag istället för att lägga golv hemma hos sig själv så nog sinkar jag fortfarande honom allt fast jag är utflugen sen några mån... år... snart ett par decennium :rofl:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.