D
Lite färg kom upp i tak och några väggar

Där är även beställt tapeter, heltäckningsmatta, dörr in till sovrummet/Wall in closet och nya elfa garderober

Så några veckor till innan det är så vi kan flytta in i sovrummet :)
Ett under-renovering rum med isolering, spacklade väggar, fönster, byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ommålningsarbete, rum under renovering, osatt golv, vit skåpmöbel, byggmaterial, stege, svart sopsäck, fönster.
Skapa konto

• Gilla
Zlingo och 3 till
  • Laddar…
D
Så ja då var målaren färdig ! Blev riktigt bra 😊

Nu blir det semester en vecka sen hämtar vi matta och garderober så att vi kan flytta in i vårt nya sovrum, kommer bli så najs ! Omfattande rum under renovering med texturerade väggar, ett fönster och byggmaterial på golvet.
Skapa konto
Tomt rum i renovering med målartillbehör och oslipat golv.
Skapa konto

• Gilla
Zlingo och 4 till
  • Laddar…
D
Äntligen är heltäckningsmattan på plats ! På torsdag kommer garderoberna som skall installeras

Men idag flyttar vi in sängen så vi slipper sova i vardagsrummet :)
Tomt rum under renovering, tapetserade väggar, obehandlat golv, dammsugare i mitten, fönster ut mot byggnader.
Skapa konto
Nyrenoverat rum med tomma vita väggar, fönster, och betonggolv, osm möblerat och tomt.
Skapa konto

• Gilla
Luddis_1 och 8 till
  • Laddar…
D
Lite smått å gott som blir fixat under semestern

Utsidan har inte fått så mycket kärlek och kommer troligen inte få något mer i år heller 😂 det får bli nästa års projekt

Men en brevlåda och en 7a fick vi installerat
Ett enfamiljshus med tegeltak, svart leveransbox framför, nummer 7 vid dörren, soptunna, grön gräsmatta, delvis molnig himmel.
Skapa konto

Sen kom leveransen från Elfa det var en hel del lådor 😁
Ett rum med oöppnade kartonger, byggmaterial, en ytterdörr och en klädhängare.
Skapa konto

Börja med att få upp skena som allt skall hänga på, väldigt likt när man sätter upp köksskåp Vit vägg med svarta märken och en svart linje; möjlig installationsrest för hyllor eller tavlor.
Skapa konto

Sen börja jag bygga vidare och hängde på, riktigt smidigt får jag säga och fort gick det med
Black metal shelving units against a white wall, empty room, under construction, window with daylight.
Skapa konto

Ett rum under renovering med mönstrade tapeter, köksskåp, stege och skyddsplast på golvet.
Skapa konto

När man står i hallen så ser man detta Minimalistisk sovrum med öppen garderob, kläder, korgar, spegel, växt och modern inredning.
Skapa konto

Tittar vänster
Rymlig klädkammare med öppen förvaring, klädhängare, inbyggda skåp och centralt fönster. Ljus, minimalistisk design.
Skapa konto

Tittar höger
Sovrum med ojämn väggyta, upprört sängkläder, gråtoner, fönster, stege i hörnet, modern stil.
Skapa konto

Fortfarande att göra
El kontakter skall installeras
Ytterligare en gardinstång skall sättas upp
Fönster skall målas vita
Lampor skall upp u taket
Ventil kåpor skall upp

Men det tar vi lite då o då 😎

• Gilla
Sson85 och 6 till
  • Laddar…
D
Då var det tid att ta tag i lite igen :) en massa taggbuskar som vi tröttna på fick dras upp idag

Bil parkerad bredvid nyligen uppgrävd mark där taggbuskar har tagits bort framför hus.
Skapa konto
Uppdragna taggbuskar framför radhus med tegelfasad och parkerade bilar.
Skapa konto
Uppdragna taggbuskar vid en uppfart med bostadshus i bakgrunden.
Skapa konto

Tanken är att bygga staket med armeringsjärn och murgröna, vi får se när det blir tid för det men skönt att få bort buskarna så länge

D
Då var det äntligen tid att bygga ett större trädäck med utekök sakta men säkert fick jag tillslut rätt på allt med däcket
Trädgård med förberett område för trädäck och utekök vid husvägg, spade och föremål på marken. Gräsmatta och stenlagd yta syns.
Skapa konto

Bygge av trädäck och utekök under konstruktion; plankor, byggmaterial och jord syns bredvid ett hus med mörk och ljus exteriör.
Skapa konto

Byggnation av ett större trädäck med ramverk och markförberedelser vid ett hus, trädgård med staplade stenar och grönska i bakgrunden.
Skapa konto

Byggandet av ett trädäck i trä utanför ett hus med nylagt ramverk, liggandes på en grusig yta med uppgrävd jord runt omkring.
Skapa konto

Bygge av ett större trädäck med träreglar, bredvid ett hus, del av projekt för att inkludera ett utekök och plats för kamado-grill.
Skapa konto

och idag blev man färdig med uteköket
Sidan om kommer den nya kamado grillen stå
Trädäck med trästomme för utekök under konstruktion, med plankor och ytor för grill och växter i krukor vid sidan.
Skapa konto

Utekök på ett nyligen byggt trädäck med träpaneler, verktyg och träbitar i förgrunden.
Skapa konto

Byggt trädäck med nytt utekök av trä under molnig himmel, redo för kamado grillen.
Skapa konto

Tanken var att gjuta egen bänkskiva men det skulle innebära en stor otymplig och väldigt tung skiva vilket jag inte var så sugen på

Så istället har jag beställt en fiber cementskiva. Förstärkt under denna och kommer fälla in en plyfaskiva för att ge extra stöd vi får se om det fungerar lika bra som jag tror

Redigerat:
  • Gilla
SusoDus och 3 till
  • Laddar…
se till att kamado sitter fast bra har 2 bekanta som har fått sina stulna

• Wow
SusoDus
  • Laddar…
D
M maria01 skrev:
se till att kamado sitter fast bra har 2 bekanta som har fått sina stulna
Galet! Men det skall jag göra

• Gilla
maria01
  • Laddar…
AXS
Ser mycket bra ut!

Men varför la du inte altanen uppe på plattorna? Känns som mycket slit för att ta bort dom.

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
D
AXS AXS skrev:
Ser mycket bra ut!

Men varför la du inte altanen uppe på plattorna? Känns som mycket slit för att ta bort dom.
Tänkte använda plattorna på annat håll :) sparade dock några som jag använda som stöd

sen om jag verkligen kommer anvönda dem på annat håll får vi se i framtiden men det var inget större jobbmedatt skruva ner lite plintar

• Gilla
AXS
  • Laddar…
Magnus E K
Har du kollat så att fönstret i mitten fortfarande går att öppna och inte tar emot bänkskivan?

D
Då vart det leverans av fibercement skivor och direkt ville jag få dem på plats
Blev riktigt bra tycker jag men jag undrar om jag behöver behandla dem med vax eller något annat?
Fibercementskivor installerade på en terrass med träpaneler och trall, solbelyst med planterade växter i närheten.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
erikmartinsson01 och 4 till
  • Laddar…
D
Magnus E K Magnus E K skrev:
Har du kollat så att fönstret i mitten fortfarande går att öppna och inte tar emot bänkskivan?
Yes har en hel cm över ;) men jag tror inte vi har öppnat drt fönstret sen vi flyttade hit

• Gilla
Magnus E K
  • Laddar…
D
Då var det äntligen färdigt och den nya grillen är nu inkörd efter helgens grillningen:) Nybyggd altan med röd grill i hörnan, omgiven av växter i krukor, bredvid ett hus med tegelväggar och fönster.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 6 till
  • Laddar…
D
Så då var det dax att ta sig an ogräsmattan som jag har stört mig på sen vi flyttade hit. Denna "gräsmatta" var troligen 90% ogräs och otroligt oskön att gå på
Gräsmatta med nyplanterad jord och en hängmatta under en blå himmel, omgiven av buskar och trädgårdsmöbler.
Skapa konto
Nyplanerad gräsmatta framför ett hus, med möbler på altan och en torkvinda, efter att ogräset har avlägsnats och jorden bearbetats.
Skapa konto

Så jag börja titta på vad behöver jag göra för att ändra detta till en fin grön plan gräsmatta istället

Valet blev att fräsa upp allt ordentligt
En nyligen bearbetad trädgård med en jordfräs i mitten, omgiven av gräs, buskar och hus i bakgrunden.
Skapa konto

Trädgård med uppfräst jord och en jordfräs i förgrunden, omgiven av häckar och hus i bakgrunden.
Skapa konto

Efter ett par 3 vändor med jordfräsen kratta jag ihop allt som kommit upp och slängde i en hög på framsidan

Sen blev det 2 vändor till och en ny krattning Uppgrävd jordyta med borttagna ogräshögar och en kratta liggandes bredvid, omgiven av häckar och villor i bakgrunden.
Skapa konto

Högen av skit
Hög med uppgrävd jord på en gräsmatta, med en omkullvält basketkorg i förgrunden och hus i bakgrunden.
Skapa konto

Efter det så börja jag min karriär som drag häst och försökte få det så plant som möjligt.
Nyfresad jordplätt i trädgård med ett trägelement och en blå rem, omgiven av häckar och hus i bakgrunden, redo för grässådd.
Skapa konto

Detta gav ytterliggare stora högar av skit som jag kratta upp och fick slänga

Men tillslut så fick jag en relativt plan jordplätt och fröerna spreds
Nyfräst och plan jordplätt i en trädgård, redo för nysådd gräsmatta, omgiven av häckar och altan i bakgrunden.
Skapa konto

Denna morgon spendera jag framför spridare med frulle och kaffe :)
Kaffe på en altan framför en nyfräst jordplätt med planterade växter och hus i bakgrunden, en klar blå himmel ovanför.
Skapa konto

2 dagars jobb men jag tror det blir riktigt bra tillslut :)

• Gilla
ARJU och 26 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.