J Josth skrev:
Ingen ventil jag känner igen. Frågan hur det ser ut ovanför där bilden tar slut?
Värmesystem: kopparrör, ventiler, vit plastledning, eluttag, väggmonterad flervägsfördelare, vita strömkablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
useless useless skrev:
Avluftningen ska sitta upptill. Du får ta bättre kort.

Vad har du för tryck i systemet?
Värmeinstallation med kopparledningar, ventiler, och flervägsfördelare för golvvärme, mot en gul vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det räcker att posta varje bild en gång... Vad har du för tryck i systemet?
 
useless useless skrev:
Det räcker att posta varje bild en gång... Vad har du för tryck i systemet?
Tack för info men det är första gången jag skriver o förstår att man bara behöver lägga upp en gång, men ibland blir det två av nybörjarmisstag. Har inte möjlighet att kolla trycket just nu. Ska ta en bild senare.
 
Ser ingen luftningsventil. De två anslutningarna längst ner kan dock användas för att lufta/spola igenom hela systemet som man göra med en slinga i taget.
 
J Josth skrev:
Ser ingen luftningsventil. De två anslutningarna längst ner kan dock användas för att lufta/spola igenom hela systemet som man göra med en slinga i taget.
Reparatören var här idag igen. Metallflisor som täppte till i ”ut-röret” Nu börjar värmen komma tillbaka i golven!
Tack o lov!
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.