Hur gör jag enklast för att fylla på köldbärarvätska ?

Går det bra att fylla på med vatten?

Pumpen larmar för Lågt tryck.
 
T Timo Keränen skrev:
Hur gör jag enklast för att fylla på köldbärarvätska ?

Går det bra att fylla på med vatten?

Pumpen larmar för Lågt tryck.
Det kan du göra men ett tips är att ta med en 4L dunk spolarvätska som är rengjord och åk till en vvs firma och fråga om du får köpa lite sprit till värmepumpen.Vi tar 27 kr/L
 
  • Gilla
mrPersson67
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Det kan du göra men ett tips är att ta med en 4L dunk spolarvätska som är rengjord och åk till en vvs firma och fråga om du får köpa lite sprit till värmepumpen.Vi tar 27 kr/L
Tack det ska jag göra.
Är det bara att fylla på i expansions kärlet , dvs ta bort ventilen och fylla på?
 
T Timo Keränen skrev:
Tack det ska jag göra.
Är det bara att fylla på i expansions kärlet , dvs ta bort ventilen och fylla på?
Är det ett plastkärl du har så är det inga problem.
 
V växelventil skrev:
Är det ett plastkärl du har så är det inga problem.
Det är i metall
 
T Timo Keränen skrev:
Det är i metall
Om du menar ett riktigt expansionskärl, så nej. Du kan inte ”fylla på” på det sättet, du får ta ut någon som rundpumpar vätskan åt dig.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.