AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Statistiken är tyvärr emot dig min vän. Hantverkare är överrepresenterade hos försäkringsbolagen, även när man processat siffrorna för antalet aktörer.
Nu är det ju så att ditt spillvattnet är åt helvete lik förbannat :,)

S Saipala skrev:

Anders är ju ingenjör så han kan inte göra fel, det är endast "lågutbildade" som gör.

• Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
S Saipala skrev:
vad är det om är fel?

J jonko skrev:
Anders är ju ingenjör så han kan inte göra fel, det är endast "lågutbildade" som gör.
Jag följer inte branschreglerna alltid, inget jag hymlar med. Du kan se i denna tråden resultat av att följa branch regler och toleranser. Eller andra liknande trådar på forumet

T TowaTei skrev:
Men det är förlängningen av den kulturkonservatism du ägnar dig åt.
Jag är för privatisering också. Betyder inte att jag tycker att man måste visa upp fakturan till polisen innan de börjar jaga efter snubben som precis rånat mig.

Slutet gott, allting gott (eller?) :D Representanter från Bonava var över här och erbjöd sig sina bästa hantverkare som skall gera och byta alla socklar. (y) Sen blir det visserligen målade skruvar i vit färg, men det är väl bäst och mest praktiskt i betongväggar.

Gällande rörgenomföringarna så blir det svårt att åtgärda det nu i efterhand, tydligen behöver man slå av hela föreningens värmesystem (eller nåt?), plus behöver man riva en del av parketten fram tills pexrören, och hålla på med skarvar osv. Det lät iaf komplicerat. :rolleyes::thinking:

• Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
C
F filip01 skrev:
Gällande rörgenomföringarna så blir det svårt att åtgärda det nu i efterhand, tydligen behöver man slå av hela föreningens värmesystem (eller nåt?), plus behöver man riva en del av parketten fram tills pexrören, och hålla på med skarvar osv. Det lät iaf komplicerat. :rolleyes::thinking:
Vilket snack, be att få en bit parkett så kan du, som någon föreslog tidigare, såga ut ett par halvmånar med en lövsåg och passa in i genomföringen.

• Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Mats-S
LOL vilken jädra gnälltråd!
Fixa problemet, tar typ lika mycket tid som att tramsa här på forumet!

;-)

Mats-S John Smith skrev:
LOL vilken jädra gnälltråd!
Fixa problemet, tar typ lika mycket tid som att tramsa här på forumet!

;-)
Nu har man rätt och få det man betalar för, men ja detta hade nog fixats tio gånger fortare än vad det kostat i tid som lagts ned i möten forum samtal etc etc.

T twoody skrev:
Nu har man rätt och få det man betalar för, men ja detta hade nog fixats tio gånger fortare än vad det kostat i tid som lagts ned i möten forum samtal etc etc.
Fast det är nog mest lägenhetsbyggare som spenderat tid med att försvara detta mästerverk till ytskikt i denna tråd!

G guggen skrev:
Fast det är nog mest lägenhetsbyggare som spenderat tid med att försvara detta mästerverk till ytskikt i denna tråd!
Vilka försvarar resultatet i ts lägenhet?

• Gilla
lärjungen
  • Laddar…
J
T twoody skrev:
Vilka försvarar resultatet i ts lägenhet?
Åtminstone var det nån som tyckte att det var bättre att lägga tiden på att laga det själv än att diskutera här/jaga byggaren men då parafraserar jag rätt ur minnet....

Jag skulle bygga ett eget täcklock av trä i Snarlikt material som golvet som täcker alla fyra hålen och som ligger tätare runt rören. Gör det som en konsol som du klyver på mitten längs med längden och trär ihop kring rören.

• Gilla
lärjungen och 2 till
  • Laddar…
F filip01 skrev:
Enligt den opartiska besiktningsmannens mätsticka är detta godkänt
Jag skulle skära av siliconet och lägga täckbricka där. Skarven är ful, tyvärr så får du nog spackla om och sen måla om. Oprofessionellt jobb men inget direkt felbygge!

J
blomknopp blomknopp skrev:
Jag skulle skära av siliconet och lägga täckbricka där. Skarven är ful, tyvärr så får du nog spackla om och sen måla om. Oprofessionellt jobb men inget direkt felbygge!
Nej, det är sant, byggarna har enats om att de faktiskt innehåller vatten och kommer upp ur golvet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.