Vill ni skratta? Nyproduktion för 3 miljoner

76k läst  472 svar

1. F
    Medlem Nivå 6
    Ibland är vissa byggen för roliga! Eller tråkiga när man själv drabbas. Detta är en nyproduktion för 3 miljoner kronor och någon fick en fantastisk idé att kräma ut en tub silikonfog vid radiator-rören.

Vet ni vad man kan göra för att iallafall snygga till det litegrann? Schysst om ni delar nån idé

2. J
    Medlem Nivå 3
  3. F
    Medlem Nivå 6
  4. H
    Verktygstokig · Nivå 7
    Skär av silikonen lite sen täckbricka då?
    Men ärligt de som har byggt tycker dom det är bra så?

5. N
    Medlem Nivå 4
    Tja du får väl be dem fixa det, om inte får du skära bort berget själv tills det blir platt och sätta dit täckbrickor.

Fattar inte hur det där kan passera slutbesiktning?

6. Needas
    Renoverare · Nivå 11
    Gräsligt värre!
    Och den extremt fula skarvningen av golvsockel..... Nä fy 17.

• Laddar…
  7. F
    Medlem Nivå 6
    Det är NCC som byggt lägenheterna, och enl. den "opartiska" besiktningsmannen, så var det inte något som anmärktes. Och detta är liksom centrala lägenheter i Göteborg och kostade hutlöst.

8. F
    Medlem Nivå 6
    Jag får väl kalla hit dom igen, men de gillar nog inte mig efter att jag har så många invändningar mot repor och skador i lägenheter. Tja, för att de hävdar att lägenheten är liksom byggt av människor och på grund av det så finns det en ram av toleransnivå.

Redigerat 15 apr 21:01
  9. F
    Medlem Nivå 6
    Enligt den opartiska besiktningsmannens mätsticka är detta godkänt

10. H
    Verktygstokig · Nivå 7
    Uff dårlig skarv och stor skruv. Fint skulle jag aldrig tolerera

11. Bösahus
    Medlem Nivå 3
    Det ger ju en del av oss hemmaklåpare lite självförtroende...

12. Kretikos
    Självbyggare · Nivå 9
    Skruvad sockel med torxskalle! Vart är världen på väg!? Som om påskens laxpudding skulle lagas med kycklingklubbor.

13. N
    Medlem · Nivå 7
    Jag hade ju hellre levt med de silikonade radiatorrören än skruvarna i socklarna, jösses. Har de inte spikpistoler i NCC:s verktygsbil?

14. H
    Medlem Nivå 3
    Opartisk? Är det NCC som ordnat fram besiktningsmannen...när jag byggde nytt så handplockade husleverantören fram en av dom utvald person som besiktningsman, och verkar väldigt nära jäv så bra kompisar dom var!

Och godkänner man detta så kan man undra? Det finns regler om avstånd och belysning hur man skall se på "ojämnheter" Du har rätt att ställa krav, tyvärr finns det många minder duktiga hantverkare.

15. F
    Medlem Nivå 6
    Jag har ställt många krav, men enl. projektets ledare kan inte exempelvis parkettgolv bytas. Därför har de "lagat" flera skador på golvet, ändå så syns de flesta skadorna. Nu senast täckte hantverkaren en skada på golvet med en transparent silikon, eftersom den skadan på golvet inte kan repareras då det inte är lätt att komma åt. Jag sa att jag tyckte att man på något sätt skulle plocka isär skåpen, men det viftade dem bort, och "att det får vara så. Ingen kollar där ändå. "

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: