M Mika_A skrev:
Hittar vad?
Ett glas vin för 25 kr.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Eriksgatan
M Mika_A skrev:
Läs inlägget igen - riktigt noga - så förstår du vad jag menar
Jag vet! Och skäms en smula! Men det var riktigt kul! Läste om det efteråt och greppade inlägget efter att det var för sent att radera det. Får skylla på att jag var trött efter många långa jobbdagar och efter att ha skrivit mitt sura långa inlägg. Läste då inte hela vägen. Gärna mer sådant så att man skärper till sig innan man skriver nästa gång.❤️

Redigerat:
K Kane skrev:
Ett glas vin för 25 kr.
Hemma hos mig - om man blir inbjuden förstås… Läs mitt ursprungliga inlägg riktigt noga så förstår du.

V videopac skrev:
Svärfar har ingen skyldighet att försvara eller i detalj gå in på anledningen till sitt beslut. Kan man inte hantera ett nej så är man nog inte så vuxen som man tror sig vara.

Ett nej är ett nej.
Hur f..n kan det vara rimligt att låta sitt eget barn behöva skaffa ett elverk för att man inte vill sabba sin statistik.
Att TS inte skulle vara vuxen är bara löjligt, han frågade ju och fick ett nej, och en helt orimlig anledning, men han respekterade ju beslutet, eller?
Hade TS haft samma diagnos som gubben hade gubben aldrig fått träffa barnbarnen igen, dessutom med en löjlig orsak till varför.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Gimp Gimp skrev:
Hur f..n kan det vara rimligt att låta sitt eget barn behöva skaffa ett elverk för att man inte vill sabba sin statistik.
Att TS inte skulle vara vuxen är bara löjligt, han frågade ju och fick ett nej, och en helt orimlig anledning, men han respekterade ju beslutet, eller?
Hade TS haft samma diagnos som gubben hade gubben aldrig fått träffa barnbarnen igen, dessutom med en löjlig orsak till varför.
Förstår inte den där laddhysterin, vem åker till svärfar med en fossilbil och kräver att få tanka den när man kommer fram… Är ju uppenbart att TS bara ville snikladda lite.

C Crank skrev:
Förstår inte den där laddhysterin, vem åker till svärfar med en fossilbil och kräver att få tanka den när man kommer fram… Är ju uppenbart att TS bara ville snikladda lite.
Oj, måste vara det första inlägget i tråden om detta ;)

• Haha
  • Gilla
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
C Crank skrev:
Men kom igen, läs tråden innan du kommenterar.

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Det låter som en efterhandskonstruktion av en (ursäkta uttrycket) nörd...
Endera har du inget annat vettigt att göra, eller så har du en så rapplig anläggning som behöver ständig tillsyn för att du ska våga lita på dem.
onödig kommentar faktiskt Du verkar själv ha sysselsättningsbekymmer av kommentaren att döma som jag :-) Det var trots allt ett proffs som uttalade sig skulle jag säga - Svärfadern som nekade laddningsmöjlighten tänkte rationellt och vet att hans ledningar inte pallar för hög effekt lång tid det räcker gott för mig resten av kommentarerna är ren underhållning.

B Ben39 skrev:
onödig kommentar faktiskt Du verkar själv ha sysselsättningsbekymmer av kommentaren att döma som jag :) Det var trots allt ett proffs som uttalade sig skulle jag säga - Svärfadern som nekade laddningsmöjlighten tänkte rationellt och vet att hans ledningar inte pallar för hög effekt lång tid det räcker gott för mig resten av kommentarerna är ren underhållning.
Om det var så hade han väl inte skyllt på någon löjlig statistik över förbrukningen?

• Gilla
Ben39 och 2 till
  • Laddar…
Om jag sagt till min svärfar att jag måste slanga ca 10 liter bensin från hans bil så att jag kan komma hem - då hade han tyckt att jag inte var svärsonsmaterial. Du har en elbil, så du får ta konsekvensen.

N Nilsson i Boda skrev:
Om jag sagt till min svärfar att jag måste slanga ca 10 liter bensin från hans bil så att jag kan komma hem - då hade han tyckt att jag inte var svärsonsmaterial. Du har en elbil, så du får ta konsekvensen.
Fast han ville ju betala för laddningen...
Men det gick ju inte ändå för det skulle förstöra svärfars statistik.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Kan ni inte sluta att säga att han ville stjäla el!!!!
Han har erbjudit sig att betala för all el han behövde för att slippa ett laddstopp på julafton med barn i bilen, snacka om brott!!!
Vissa får det att låta som att han är kriminell för att han vill KÖPA lite el.
Ge er nu!!!

• Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Kan ni inte sluta att säga att han ville stjäla el!!!!
Han har erbjudit sig att betala för all el han behövde för att slippa ett laddstopp på julafton med barn i bilen, snacka om brott!!!
Vissa får det att låta som att han är kriminell för att han vill KÖPA lite el.
Ge er nu!!!
Han har köpt en elbil, då följer fördelar och nackdelar. Laddstopp på julafton är väl en av nackdelarna, men han får säkert en guldstjärna av andra. Att försöka övertyga sin svärfar är en nackdel och en sk utmaning.

• Gilla
sonabr4000
  • Laddar…
Unikt namn
N Nilsson i Boda skrev:
Han har köpt en elbil, då följer fördelar och nackdelar. Laddstopp på julafton är väl en av nackdelarna, men han får säkert en guldstjärna av andra. Att försöka övertyga sin svärfar är en nackdel och en sk utmaning.
Är det du svärfar?
Går det bra med statistiken?

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.