337 618 läst ·
1 951 svar
338k läst
2,0k svar
Vill inte låta mig ladda
Medlem
· Västerbottens län
· 18 048 inlägg
Vad den här tråden blev tråkig, påhopp från alla håll.
Om det hade varit min salig svärfar hade han sprungit benen av sig att få fram ström till laddning, bara av glädje att vi kom. En åldersskillnad på 11 år är häftigt när den ena bara är 16 men 14 år sedan tillsammans bevisar att det har fungerat. Det finns någon gräns vi 7 år, tar man sig över den så är det ett bra förhållande. Jag har 8 års försprång mot min fru, men vi träffades liiiite senare i livet.
Nu får vi hoppas att det blir bättre till midsommar, det behövs inte så mycket ström till kupévärmen så laddningen kanske räcker fram och tillbaka (nästan halva körsträckan ”försvann” när det blev minus 15 på vår elbil).

Från Protte
Nu får vi hoppas att det blir bättre till midsommar, det behövs inte så mycket ström till kupévärmen så laddningen kanske räcker fram och tillbaka (nästan halva körsträckan ”försvann” när det blev minus 15 på vår elbil).
Inte många 27-åringar som kan köpa hus när de är singel. En genomsnittlig man skaffar ju inte barn förrän 32 heller.B Bopåzoo skrev:Spelar ingen roll hur länge nått har funkat. Hade min 16 åring dragit hem en 27 åring hade det också blivit liv. Vet ej men en 27 åring bör vara gift och ha barn samt hus medans en 16 åring går andra året på gymnasiet om du har tur och nyss lärt sig köra epa. Sen tycker jag inte denna tråden ska escalera till att trycka ner din fru som hora när det är du som gjort fel. Inte heller klanka ner på folk med autism.
Jag har jobbat ihop med en kille som var 20 och hans sambo var 55. Inte var det någon som sa något om att det var fel även om man blev förvånad första gången man såg dem kyssas.
Många tjejer som letar efter en minst 10 år äldre kille, så jag ser inget problem här.
20 åringar är myndiga och då är det okej. 16 och 27 inte okej. Min man är 25, vi har två barn och lever på en inkomst och köpte nyss husS sjoelund skrev:Inte många 27-åringar som kan köpa hus när de är singel. En genomsnittlig man skaffar ju inte barn förrän 32 heller.
Jag har jobbat ihop med en kille som var 20 och hans sambo var 55. Inte var det någon som sa något om att det var fel även om man blev förvånad första gången man såg dem kyssas.
Många tjejer som letar efter en minst 10 år äldre kille, så jag ser inget problem här.
.prototypen skrev:
Vad den här tråden blev tråkig, påhopp från alla håll.Om det hade varit min salig svärfar hade han sprungit benen av sig att få fram ström till laddning, bara av glädje att vi kom. En åldersskillnad på 11 år är häftigt när den ena bara är 16 men 14 år sedan tillsammans bevisar att det har fungerat. Det finns någon gräns vi 7 år, tar man sig över den så är det ett bra förhållande. Jag har 8 års försprång mot min fru, men vi träffades liiiite senare i livet.
Från Protte
Trodde detta var ett off-topic i ett Bygg Forum?
Men nyps och jävlas. En massa påhopp, som nån skev här. Bäst att logga ut så kan de vara själva me det.
Men de flesta gav bra och vettiga svar, tack ni!
"Inte okej" Varför blir man kär då? Ja varför blir man ihop? Det avgör man bäst själva !! Åldern tänkte en del andra avunsjukt på eller det passade inte in i deras världsbild, Men vi tänkte aldrig påt, vi va kära bara.
Eller skall det va som i asien att andra ska få bestäma det, om äktenskap att arrangera dom innan och bestämma och ha sig?
man är med- bjuden till annans trök-släkt och det har alla vart me om nån gång och inte gillat nån gång. Inte alltid det roligaste. Inte starta något samtals-ämne för allt e fel då.
Man får bara grina upp sej hålla me och se gla ut!
Men nyps och jävlas. En massa påhopp, som nån skev här. Bäst att logga ut så kan de vara själva me det.
"Inte okej" Varför blir man kär då? Ja varför blir man ihop? Det avgör man bäst själva !! Åldern tänkte en del andra avunsjukt på eller det passade inte in i deras världsbild, Men vi tänkte aldrig påt, vi va kära bara.
Eller skall det va som i asien att andra ska få bestäma det, om äktenskap att arrangera dom innan och bestämma och ha sig?
man är med- bjuden till annans trök-släkt och det har alla vart me om nån gång och inte gillat nån gång. Inte alltid det roligaste. Inte starta något samtals-ämne för allt e fel då.
Redigerat:
Jävla stereotyp.B Bopåzoo skrev:
En 16 åring är myndig nog att vara med vem den vill. Om du sen inte vill släppa in en 27 åring blir ju ditt barns problem, eller det kan bli ditt om det blir riktigt seriöst.
Låt TS vara i den bemärkelsen och behåll stenålderstänket för er själva. Absolut inga problem så länge din 16 åring är vid sitt fullt normala tillstånd och förstår vad den gör.
Bry dig inte!!!!F Fredrik-1980 skrev:Trodde detta var ett off-topic i ett Bygg Forum?
Finns två som ska ha det bra ihop och det är ni två, vad andra tycker och tänker är deras problem som dom gott kan hålla för sig själv.
Har själv en flickvän som är nästan 20 år yngre där vi fått någon kommentar.
Vi skiter fullständigt i vad andra tycker, vi är lyckliga och har det som vi vill, har man inget bra förhållande fixa det eller bryt.
Livet är för kort att gå och vara olycklig och bitter.
Önskar er ett riktigt gott nytt år och ta hand om er
Allvetare
· Västra götaland
· 10 931 inlägg
Nu var det ju du själv som började prata om åldersskillnaden, så något visst mått av åsikter får man väl vänta sig...F Fredrik-1980 skrev:Trodde detta var ett off-topic i ett Bygg Forum?
Verkar som att åldersskillnaden är en vattendelare, jag kan ju å ena sidan tänka att man inte kan "hindra kärleken", och att en mogen 16-åring kan säkert vara redo för det...
Å andra sidan sidan så har ju barn i det här landet lyckan att få vara just barn ganska länge, och att gränsen mellan barn och vuxen går senare än 16 år... I andra länder/kulturer kan ju en 16-årig flicka vara bortgift med en 50 plus gubbe och ha 2-3 barn redan, och det tror jag de flesta här instinktivt reagerar emot...
Tycker man att det är helt ok med 16/27 så kan man ju börja dra ifrån år och se var man tycker gränsen går... Redan vid 14/25 så har ju samhället bestämt sig för att det är ett brott som begås...
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 294 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 294 inlägg
Jag håller med om vad du skriver förutom just den citerade delen. Det är en sällan skådad föråldrad syn på en 27-årig man du harB Bopåzoo skrev:
Som exempel har genomsnittsmannen inte skaffat barn vid 27 års ålder ens i den kommun med lägst genomsnittsålder. https://www.scb.se/hitta-statistik/...iskorna-i-sverige/foraldrars-alder-i-sverige/
Och med de huspriserna vi har är det nog relativt få 27-åriga par som har råd med ett hus, speciellt inte om de har barn. Men det beror förstås lite på vart man bor också.
Men då finns det någon omständighet som möjliggjort detta; t.ex. att ni bor i långt från någon populär tätort, har köpt ett renoveringsobjekt eller att din man har en lön långt över snittet.B Bopåzoo skrev:
Men en 16-åring är per definition inte vid sina fulla sinnes bruk… Generellt sett är det något väldigt konstigt om en 27-åring vill ha ihop det med en 16-åring. Eftersom jag inte känner TS så betonar jag ordet generellt, men för att vara ärlig så kan jag inte se många situationer när det är ok för en som är närmare 30 år ha ihop det med en som knappt är byxmyndig.Rkarlsson skrev:Jävla stereotyp.
En 16 åring är myndig nog att vara med vem den vill. Om du sen inte vill släppa in en 27 åring blir ju ditt barns problem, eller det kan bli ditt om det blir riktigt seriöst.
Låt TS vara i den bemärkelsen och behåll stenålderstänket för er själva. Absolut inga problem så länge din 16 åring är vid sitt fullt normala tillstånd och förstår vad den gör.
Inser man inte att det generellt sett är ett problem när en så gammal person är ihop med en så ung person är man nog en del av problemet.