A Alexn72 skrev:
Avklarad... vi vet ju inte om svärfar fick nån julklapp. Vem som ringde till miljöenheten på kommunen.
Och om de verkligen är lyckliga i sitt äktenskap..
;)
En flarra med Whiskey, som vanligt åkte den i bar skåpet direkt som vanligt.
En jätteask med choklad till svärmor och den åkte upp!

• Gilla
  • Haha
Kicki_B och 1 till
  • Laddar…
F Fredrik-1980 skrev:
De flesta första barns föräldrarna mammorna på dagis var i 20 års ålder där. Många va 22 runt där. Killen samma eller några år plus.
Få över 30.
Låter som du är från ett mindre samhälle. Dem jag växte upp med som bor kvar i Norrlands inland har de flesta barn och barnbarn. De flesta som flyttade har barn, några har valt att vara singel eller inte skaffa familj. I min umgängeskrets skulle jag säga att de skaffat barn vid +30.

Stora frågan i tråden är väl vad hur släkten reagerade när du drog igång elverket och vad din fru/sambo sagt om det hela?

R Robert-san01 skrev:
Låter som du är från ett mindre samhälle. Dem jag växte upp med som bor kvar i Norrlands inland har de flesta barn och barnbarn. De flesta som flyttade har barn, några har valt att vara singel eller inte skaffa familj. I min umgängeskrets skulle jag säga att de skaffat barn vid +30.

Stora frågan i tråden är väl vad hur släkten reagerade när du drog igång elverket och vad din fru/sambo sagt om det hela?
Stämmer mindre ort. Men skillnaden folk flyttar inte ut så mycke. Värre i Norrland då.

Hon sa inget för hon kände inte till bakgrunden så bra, ingen idé att ta up det ens med henne ock så blir det nåt kiv sedan med familjen hennes. Och hon vet inte vad el är förutom att man har det till lampor.
De övriga fattade nog men sa inget de hade fullt upp med jul firande. Tror inte så många märkte alls det. Svärfar sa inget heller.

• Gilla
  • Haha
Kronprinsen och 2 till
  • Laddar…
L Lutte skrev:
Hade du spolat full tank i svärfars bil om dom kommer över?

Enklast är väll o snabbladda påväg hem, då får du ju en sån där skön stund på macken som alla elbilsförare pratar om.
Nej men jag hade definitivt låtit honom köpa bensinen i reservdunken (troligen bjudit på det dessutom) om han hade haft svårt att komma hem…

• Gilla
Kronprinsen
  • Laddar…
B Bopåzoo skrev:
Spelar ingen roll hur länge nått har funkat. Hade min 16 åring dragit hem en 27 åring hade det också blivit liv. Vet ej men en 27 åring bör vara gift och ha barn samt hus medans en 16 åring går andra året på gymnasiet om du har tur och nyss lärt sig köra epa. Sen tycker jag inte denna tråden ska escalera till att trycka ner din fru som hora när det är du som gjort fel. Inte heller klanka ner på folk med autism.
R Robert-san01 skrev:

Stämmer mindre ort. Men skillnaden folk flyttar inte ut så mycke. Värre i Norrland då.

F Fredrik-1980 skrev:
Jag slutade efter 9an för jag fick praktik direkt och sedan jobb. Så va de.
Jag vet jag är dålig på stava. Och du e elak för det.
Varför?
Är lika dålig på att stava ännuvärre på att prata svenska jag (y) skämtade mest haha gick själv inte i gymnasiet

• Gilla
Fågelvägen
  • Laddar…
B Bopåzoo skrev:
Spelar ingen roll hur länge nått har funkat. Hade min 16 åring dragit hem en 27 åring hade det också blivit liv. Vet ej men en 27 åring bör vara gift och ha barn samt hus medans en 16 åring går andra året på gymnasiet om du har tur och nyss lärt sig köra epa. Sen tycker jag inte denna tråden ska escalera till att trycka ner din fru som hora när det är du som gjort fel. Inte heller klanka ner på folk med autism.
En till mobbare! Jag mobbar tillbaka med att en 16 åring går i nian eller ettan. Inte andra året i gymnasiet .

Har jag gjort fel ?

Du är ute å cycklar som hackar på andra

• Gilla
  • Älska
Kronprinsen och 3 till
  • Laddar…
F Fredrik-1980 skrev:
En till mobbare! Jag mobbar tillbaka med att en 16 åring går i nian eller ettan. Inte andra året i gymnasiet .

Har jag gjort fel ?

Du är ute å cycklar som hackar på andra
Jodå 16 åringar går i andra på gymnasiet... Du vet väll att man kan fylla år olika tider på året va? Som sagt jag skrev "man har tur om dom äns går i tvåan på gymnasiet" för att gynna din sak... ännu värre om dom bara går i nian... Kanske dags att vara tyst nu för din del då du bara gör det värre för dig...

• Gilla
linneac
  • Laddar…
B Bopåzoo skrev:
Jodå 16 åringar går i andra på gymnasiet... Du vet väll att man kan fylla år olika tider på året va? Som sagt jag skrev "man har tur om dom äns går i tvåan på gymnasiet" för att gynna din sak... ännu värre om dom bara går i nian... Kanske dags att vara tyst nu för din del då du bara gör det värre för dig...
Sedan när? jag var 16 när jag gick ut nian och fick lätt MC samma vår. Jag började i tid i skolan.

• Gilla
  • Haha
Flamman och 1 till
  • Laddar…
F Fredrik-1980 skrev:
Sedan när? jag var 16 när jag gick ut nian och fick lätt MC samma vår. Jag började i tid i skolan.
Dom har fört in flera klasser i skolprogrammen nu. Men detta borde du väll veta, ni har väll barn?

• Gilla
josa1161
  • Laddar…
Jag tror att det säkert räcker nu. Allt gott, julafton är över och vi behöver inte tjafsa om det som varit. Nu ser vi fram emot det nya året och låter den här tråden vila!

B Bopåzoo skrev:
Jag kan ha fel,men går de inte i 9:an eller första året?

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Magnus E K
Börjar du i ettan det år du fyller 7 så är du 15 eller 16 när du börjar "tian". Men numera börjar väl en del skolan ett år tidigare?

Magnus E K Magnus E K skrev:
Börjar du i ettan det år du fyller 7 så är du 15 eller 16 när du börjar "tian". Men numera börjar väl en del skolan ett år tidigare?
Ja man börjar nollan när man är 6 år, och får betyg redan i 3an men det är ju en diskussion för sig haha

P
F Fredrik-1980 skrev:
Han hittar på bara.
Det är extremfall där man får hoppa fram en klass och då är det möjligt. Men det är väldigt sällsynt att sånt händer.

• Gilla
Kronprinsen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.