F Fredrik-1980 skrev:
Nej, ho e betydligt yngre än mej och säger inte så mkt om vad jag gör. Hon var 16 när vi träffades
Skulle gissa på att hans motvilligthet att låta dig ladda snarare handlar om att du är "betydligt äldre" och hon va 16 tolkar det som att du åtminstone va 25.. Så att grooma hans 16 åring kanske inte va så populärt (y)

• Gilla
MONTREAL och 16 till
  • Laddar…
Klart och slut nu

• Gilla
Kronprinsen
  • Laddar…
F Fredrik-1980 skrev:
Ganska litet vet ej, man kommer 17 mil nu
Bulta fast det på takräcket så kan du ladda medans du kör.

• Haha
  • Gilla
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
F Fredrik-1980 skrev:
Klart och slut nu
Vi har äntligen nått pudelns kärna. Det hade noll och ingenting med el att göra. :crysmile:

• Gilla
  • Haha
MONTREAL och 14 till
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Bulta fast det på takräcket så kan du ladda medans du kör.
Menar du skruva?

Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Menar du skruva?
Det kvittar.

S
Darling McFluff Darling McFluff skrev:
För att ?

Om det är en energideklaration du tänker på så räknar man av sådant som hushållsel (billaddning osv). Så han kan ju bara uppge det.
ska man uppge att man laddat elbil en gång? :D

S SueCia skrev:
ska man uppge att man laddat elbil en gång? :D
Nej, inte ska. Kan.

Nyfniken Nyfniken skrev:
Det kvittar.
Sant, går både att bulta och skruva. Skruva är dock bättre när man vill demontera.

S
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vi har äntligen nått pudelns kärna. Det hade noll och ingenting med el att göra. :crysmile:

Haha eller hur! Nu ökade förståelsen för svärfar med oändligt mycket :)

• Gilla
MONTREAL och 6 till
  • Laddar…
Vad hade du för bil?

Rkarlsson skrev:
Har han gammal el förstår jag honom, vem vill låta en elbil riskera brand och sånt. Han har väl garanterat ingen elbilsladdare inkopplad.
Alla(?) laddbilar går att ställa in laddhastighet på. Vet inga siffror men om man ställer ner det rejält så är risken för brand knappast mycket större än att glo på TV en kväll.

Allan J Allan J skrev:
Känner en nära herre (min far) som oxå har fått för dig att springa och skriva av elmätaren en gång om dagen för att följa förbrukning trots att allt finns på elbolagets hemsida färdigt med staplar… men det är hopplöst att försöka lära honom logga in på hemsidan… Man får helt enkelt bara acceptera att folk får för sig saker och låta det hållas. Bäst för julefridens skull
Du kan tipsa om appen Greenely. Där kan man enkelt få se ens förbrukning över tid. På sin höjd behöver man lämna in en fullmakt som ger dem rätten att begära ut timdata från elbolaget.

A atomlab skrev:
Och din nya?

Ny vart jag ändå nyfiken vilken gammal diesel du har som drar 0.4-0-5 ł/milen?
Det är nog ganska vanligt. VAGs TDI-motorer drar runt den mängden, åtminstone på de lite mindre bilarna. Min 2010 A3 med 2.0 TDI drog som mest 0,5 och det var när jag hade en ganska tung högerfot.

J jenslun skrev:
Får jag låna din fru en timme efter 15? Inte? Nej är ett nej eller?
Trevligt att likställa någons fru med att låna någons eluttag ett par timmar…

• Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Vad hade du för bil?
Nu har jag inte läst hela tråden men i första inlägget hade han en mg;)

• Gilla
Kronprinsen och 1 till
  • Laddar…
Lånar frun ut sitt uttag?

• Gilla
  • Haha
ch75 och 2 till
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Nu har jag inte läst hela tråden men i första inlägget hade han en mg;)
MG. Vad är det för bil?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.