Ett GSM-anslutet Powermaxlarm (iaf Pro, det är den manualen jag kikar i) kan larmas på med SMS, likaså larma av och få status. Se s. 22 här.

Nyfniken skrev:
Stefan, har du konfigrerat detta själv eller anlitat en larmfirma?
Lösningsdesignen är min, de specifika delarna har jag haft gott stöd hos leverantörerna i att konfigurera. Larmfirman har varit mycket hjälpsam.

BigR
Pratade med KLSAB och visonic står fritt för mailservertjänst för bilder via mail till Powermaster. Man kan köpa ytterligare tjänster, frågade inte så mycket om det. Inga bilder via mms.

Man styr olika larmfunktoner med SMS, om man skaffar powerlink får man video, webb och appstöd. KLSAB meddelar att powerlink inte funkar någe vidare nu, men ny version kommer från Visonic kanske i sommar.

Nya funktioner och kringutrustning kommer främst tas fram till Powermaster, som är Visonics nya larm. Gamla powermax Pro har en fördel med att den klarar trådade detektorer utan egen strömförsörjning. Powermaster klarar bara magnetkontakter.

Trevligt och informativt bemötande från KLSAB. Har inte ens fått svar på mail från Protexus. Jag kommer nog beställa i helgen, inte från England ;-).

Redigerat:
BigR skrev:
Pratade med KLSAB och visonic står fritt för mailservertjänst för bilder via mail till Powermaster. Man kan köpa ytterligare tjänster, frågade inte så mycket om det. Inga bilder via mms.

Man styr olika larmfunktoner med SMS, om man skaffar powerlink får man video, webb och appstöd. KLSAB meddelar att powerlink inte funkar någe vidare nu, men ny version kommer från Visonic kanske i sommar.

Nya funktioner och kringutrustning kommer främst tas fram till Powermaster, som är Visonics nya larm. Gamla powermax Pro har en fördel med att den klarar trådade detektorer utan egen strömförsörjning. Powermaster klarar bara magnetkontakter.

Trevligt och informativt bemötande från KLSAB. Har inte ens fått svar på mail från Protexus. Jag kommer nog beställa i helgen, inte från England ;-).
Har du tips på några engelska sidor som säljer Powermaster 10 och har mycket tillbehör?

BigR
Sapphirealarms och securitywarehouse har en del.

Kanske inte ryms i budgeten men ett NAS skulle kunna fixa bilder och skicka över mail/sms, ex, Qnap eller Synology. Har en Qnap själv och i senaste fw versionen ingår en Surveillance station pro licens. Sen kan den den användas till så otroligt mycket i övrigt. den kan dock inte ersätta ett larm men väl komplettera...

Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.