Nej, det är bara Powermaster som stödjer pircam. Kolla i jämförelsetabellerna : http://www.visonic.com/search-results/?q=comparison
Jag har själv ett väl utbyggt Powermax Complete som jag är mycket nöjd med.
Vad gäller brandvarnare har jag utöver Visonics egna valt att komplettera med några fristående. Detta för att inte enbart lita på Visonics varnare av optisk typ, utan även säkra med den klassiska joniska modellen.
Om jag inte missminner mig har det vid tester framkommit att båda typerna har sin plats i hemmet med sina respektive fördelar.
Vad gäller brandvarnare har jag utöver Visonics egna valt att komplettera med några fristående. Detta för att inte enbart lita på Visonics varnare av optisk typ, utan även säkra med den klassiska joniska modellen.
Om jag inte missminner mig har det vid tester framkommit att båda typerna har sin plats i hemmet med sina respektive fördelar.
Vad gäller kameror har jag separerat systemen för att kunna välja bättre prylar inom respektive område. Jag har separata CCTV-kameror kopplade till en DVR. Dessa kameror har drastiskt mycket bättre specifikationer än de man kan köpa till larmsystemen.
Tack för infon Stefan_Stromberg.Stefan_Stromberg skrev:Jag har själv ett väl utbyggt Powermax Complete som jag är mycket nöjd med.
Får fundera på det med kamera.:x
Wetown> Men om jag lägger till en Remote Keypad MKP-151, behöver jag då två stycken Visonic MCM-140 Universal Remote Commander, eller vad ska de vara bra för?
Jag läste på litet nu, och det verkar som om MCM-140 är light-versionen av MKP-151. Den senare pratar och så vitt jag förstår är det helt enkelt en trådlös frontpanel till PowerMax. MCP-140 verkar funka som en bantad version av denna, både till storlek och funktion.
Jag läste på litet nu, och det verkar som om MCM-140 är light-versionen av MKP-151. Den senare pratar och så vitt jag förstår är det helt enkelt en trådlös frontpanel till PowerMax. MCP-140 verkar funka som en bantad version av denna, både till storlek och funktion.
Tack hcb. Då fick jag svar på det.hcb skrev:
//W
Powermax eller Powermaster, vad är det som gör att du väljer det ena eller andra?BigR skrev:
Jag har kikat på Powermax Complete då flest verkar köpa den.
Hej hcb.hcb skrev:
Har börjat eller ska? Lite surt om man lägger en beställning och grejerna inte funkar.
Tänkte först beställa PowerMax Complete, men nu lutar det åt PowerMaster-10.
Men om det inte funkar att beställa det från England så vete fasen. Blir nog för dyrt här hemma.
//W
Powermaster 10 är numer regionskodade. Jag har fått det bekräftat från Visonic:
Fråga: Is it correct that a Powemax 10 Base Unit bought in Sweden cannot pair with peripherals bought in UK and vice versa?
Svar:
Men jag tycker prisskillnaderna SWE - UK på Powermaster inte är lika stora som på Powermax. Man kan ändå runda hela problemet med att köpa allt från England. Och det är väl det naturliga om man nu vill spara dom slantarna och är villig att stöket med engelsk strömförsörjning, menyer, support osv.
För närvarande är leveranserna ändå stoppade av flygbolagen eftersom lithiumjonbatterier är högriskmaterial med 2013 års riktlinjer. Men det är väl bara en tidsfråga innan man plockar ut batterierna eller skickar med bil/båt istället vid internationell leverans.
Powermaster 10 borde väl vara det bättre valet såvida man inte vil ha trådade IR-detektorer och värdesätter X10 styrning högt.
Fråga: Is it correct that a Powemax 10 Base Unit bought in Sweden cannot pair with peripherals bought in UK and vice versa?
Svar:
Men jag tycker prisskillnaderna SWE - UK på Powermaster inte är lika stora som på Powermax. Man kan ändå runda hela problemet med att köpa allt från England. Och det är väl det naturliga om man nu vill spara dom slantarna och är villig att stöket med engelsk strömförsörjning, menyer, support osv.
För närvarande är leveranserna ändå stoppade av flygbolagen eftersom lithiumjonbatterier är högriskmaterial med 2013 års riktlinjer. Men det är väl bara en tidsfråga innan man plockar ut batterierna eller skickar med bil/båt istället vid internationell leverans.
Powermaster 10 borde väl vara det bättre valet såvida man inte vil ha trådade IR-detektorer och värdesätter X10 styrning högt.
Tack BigR.BigR skrev:Powermaster 10 är numer regionskodade. Jag har fått det bekräftat från Visonic:
Svar:
Det lutar åt att jag beställer allt från UK.
Följande har jag tänkt mig:
PowerMaster-10 Kit
Kit Comprises of: 1 x PowerMaster 10 control panel, 2 x KF235 keyfobs, 1 x MC-302 door contact, 2 x PIR's Standard sensors, 1 x SMD-730 external siren.
Extratillbehör:
2 st NEXT CAM PG2, 2 st Visonic NEXT DD MCW (868) Non-Pet Friendly Wireless Digital PIR, 1 st Visonic MCM-140 Universal Remote, 1 st Dual RS-232 Module, 2 st Visonic MCM-140 Universal Remote, 1 st MCS-720 Internal Sounder, 5 st Visonic MCT-302 (868) Wireless Door Contact White, 2 st Visonic MCT-234 (868) WIRELESS KEYFOB, 6 st Visonic MCT 426 (868) Wireless Smoke Detector.
Cirkapris: 1 346 pund.
Något viktigt jag missat?
//W