Vi kör Sikkerthjem S6, köpte det när Bauhaus hade 50% rabatt på grejer från Sikkerthjem. Började med ett villapaket och byggde sedan på med lösa enheter.K Kg Kg skrev:
Relativt lätt att installera, bra support som löst mitt problem snabbt (hade problem med ett batteri, fick ett nytt på några dagar). Smidigt att använda även för helt otekniska.
Har deras app installerad i mobilen och ser när fru eller barn kommit hem och larmat av (man kan själv namnge sina nyckelbrickor). Systemet konfugreras relativt enkelt via appen i telefonen.
Har kompletterat med kamera och som jag kan se i realtid från appen, kameran är inställd att reagera på rörelse och automatiskt spela in på SDkort i kameran. Har också lagt till rörelsesensorer, brandvarnare till larmsystemet.
Hela systemet funkar perfekt, har kört det i 3 år, systemet har kostat mig c:a 3000Sek engångskostnad.
Larmet kan kopplas till extern larmcentral om man vill det, har sett olika kostnader på detta allt från 70Sek per månad och uppåt.
Jag har nyligen skaffat Ring gen 2 och är nöjd hittills. Köpte det när de hade rea på sin hemsida för ett par veckor sedan.
Kör med deras Ring Plus abonnemang så man får samtal om larmet går så att man inte bara får en notis. Nackdelen är att det saknas brandvarnare i Europa så de kör jag separat, men har en automation i Home Assistant som triggar en SwitchBot som i sin tur trycker på en Ring panic button.
Mitt krav var att larmet ska kunna integreras med mitt smart hem och kunna använda larmets sensorer till annat än bara larmet.
Kör med deras Ring Plus abonnemang så man får samtal om larmet går så att man inte bara får en notis. Nackdelen är att det saknas brandvarnare i Europa så de kör jag separat, men har en automation i Home Assistant som triggar en SwitchBot som i sin tur trycker på en Ring panic button.
Mitt krav var att larmet ska kunna integreras med mitt smart hem och kunna använda larmets sensorer till annat än bara larmet.
Tack för svar,C clamitas skrev:Jag har nyligen skaffat Ring gen 2 och är nöjd hittills. Köpte det när de hade rea på sin hemsida för ett par veckor sedan.
Ring gen 2 ser ut att vara ett bra alternativ också.
Är lite tveksam till att betala för ett plus abonnemang Men bra att det går att integreras med smart hem.
Betalningen behövs bara för att kunna bli uppringd och även ha 4G-backup om internet ligger nere. Samt att kamerorna får 180-dagars inspelning.K Kg Kg skrev:
Låter som en bra lösning! Vilken larmcentral har du kopplat till? Bra pris!Q qz-mackan skrev:Vi kör Sikkerthjem S6, köpte det när Bauhaus hade 50% rabatt på grejer från Sikkerthjem. Började med ett villapaket och byggde sedan på med lösa enheter.
Relativt lätt att installera, bra support som löst mitt problem snabbt (hade problem med ett batteri, fick ett nytt på några dagar). Smidigt att använda även för helt otekniska.
Har deras app installerad i mobilen och ser när fru eller barn kommit hem och larmat av (man kan själv namnge sina nyckelbrickor). Systemet konfugreras relativt enkelt via appen i telefonen.
Har kompletterat med kamera och som jag kan se i realtid från appen, kameran är inställd att reagera på rörelse och automatiskt spela in på SDkort i kameran. Har också lagt till rörelsesensorer, brandvarnare till larmsystemet.
Hela systemet funkar perfekt, har kört det i 3 år, systemet har kostat mig c:a 3000Sek engångskostnad.
Larmet kan kopplas till extern larmcentral om man vill det, har sett olika kostnader på detta allt från 70Sek per månad och uppåt.
Lågbudgetvarianten är att du själv ringer 112 om något sker i din bostad. Sikkerthjemlarmet har en onlinefunktion och kan kopplas till Internet via nätverket hemma. Alla appar du konfigurerat i systemet kommer att få larmet om obehörigt intrång sker eller om brandlarmet aktiveras. Mobiltelefonerna måste givetvis har täckning och kunna nå Internet.M MalinC1 skrev:
Om larmet går ringer jag 112 och säger att någon bryter sig i i min fastighet eller att det brinner.
Om man köper till kameror till larmet så säljer Sikkerthjem en tjänst med online lagringsplats för inspelningar kamerorna gjort. Man kan också se livevideo från kameran i mobilappen om man har den tjänsten.
Tjänsten kostar 249Sek per år för en kamera, 799 för unlimited antal kameror
Om du har den tjänsten kan du själv via mobilappen se inbrottstjuvar eller mot förmodan en eventuell brand i din bostad och hjälpa 112 med mer info.
Om man vill att någon annan ska göra jobbet kan man exempelvis kolla med Lövestads larmcentral.
https://lovestadlarmcentral.se/tjanster-2/hemlarm/
De har tjänster för kunder som äger sin egen larmanläggning med kameror.
//Mackan
Klicka här för att svara