Hej

Jag vill komplettera med ett taksteg till mitt tak. Min undran är vilket jag skall ha? Förutsättningarna är att jag har TJB taksteg och de finns med de olika måtten "bredd 25" och "bredd45". Vad är det som är 25 respektive 45 brett? Har mätt på mina taksteg som jag har och det ända måttet som jag får i närheten av något av måtten är vad jag vill kalla djupet. Hjälp att förklara för en trög person för tillfället. :)

https://www.byggmax.se/tak/takpanno...T80Po33eX-KWdEnfaKYBpHhkPwg_moAEaAryKEALw_wcB

F FRS05 skrev:
Hej

Jag vill komplettera med ett taksteg till mitt tak. Min undran är vilket jag skall ha? Förutsättningarna är att jag har TJB taksteg och de finns med de olika måtten "bredd 25" och "bredd45". Vad är det som är 25 respektive 45 brett? Har mätt på mina taksteg som jag har och det ända måttet som jag får i närheten av något av måtten är vad jag vill kalla djupet. Hjälp att förklara för en trög person för tillfället. :)

[länk]
Dimensionen på bärläkten..

L LarssonBygger skrev:
Dimensionen på bärläkten..
Jag har 25x45.:)

Antar det är höjden på läkten. Men vem har 45mm hög bärläkt?

F FRS05 skrev:
Jag har 25x45.:)

Antar det är höjden på läkten. Men vem har 45mm hög bärläkt?
Ja, höjden på bärläkten, jo det finns allt dom som lägger 45x45, eller 45x70 också för den delen, jag har aldrig gjort det själv iofs men har stött på det några gånger.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.